Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderPlutselig kvalme under meditering.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Plutselig kvalme under meditering.

Innlegg av Empathica »

Hadde en merkelig meditasjon, der alt var bare fint til å begynne med.
Konsentrerte meg om pusten, lot tankene sveve ut av hodet, opplevde store lyskuler
med aura som svevde rundt omkring. Skikkelig vakkert var det og det gav en slik glede og kjærlighet. :)

Men så begynte jeg å føle på frykt.
Begynte så å se mange forskjellige menneskehoder i alle aldre, og det var da det ble ekkelt.
For de ansiktene kom plutselig svevende rett oppi fleisen på meg, og ble rett og slett fæle.
Valgte å stole på energien, og pustet meg igjennom det. Det siste ansiktet som kom imot meg, fikk magen til å gjøre salto, og jeg trodde jeg måtte spy! Ble så kvalm!

I det samme forsvant de ubehaglige ansiktene, og jeg satt igjen med et hvitt fredfullt lys.
Det var så ubeskrivelig stille og fredfullt!

Avsluttet denne meditasjonen med en fantastisk ro og kvalme.

Hva skjedde tror dere?
Er det vanlig og oppleve kvalme under meditasjon?
Antall ord: 162

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Plutselig kvalme under meditering.

Innlegg av Terra »

Mulig frykten skapte kvalmen. Når man er redd virker det som man kan tiltrekker seg litt ekle saker i blant. Ro og trygghet i seg selv er det beste forsvar, da slipper det liksom ikke helt inn til en og helst glimrer det til med sitt fravær.

Tok en guidet meditasjon med cd'en til Bodil Storm en gang, og plutselig kom det liksom for meg både hvite, høye aliens og små, grå aliens. Jeg fikk litt hetta og avsluttet meditasjonen, syntes det var ekkelt. Men det var absolutt ikke noe truende ved dem, de bare var der. Mulig de bare var der i min fantasi som i en drøm. Men jeg hadde ikke trengt å være redd eller synes det var ubehagelig, det var bare litt uventet der og da. Skulle liksom få kontakt med mitt høyere Selv eller mine guider eller noe.... Men hvem vet, kanskje det var akkurat det jeg fikk kontakt med? Jeg kan i alle fall flire godt av den episoden i dag.
Antall ord: 174
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Plutselig kvalme under meditering.

Innlegg av Empathica »

Terra skrev:

Tok en guidet meditasjon med cd'en til Bodil Storm en gang, og plutselig kom det liksom for meg både hvite, høye aliens og små, grå aliens. Jeg fikk litt hetta og avsluttet meditasjonen, syntes det var ekkelt. Men det var absolutt ikke noe truende ved dem, de bare var der. Mulig de bare var der i min fantasi som i en drøm. Men jeg hadde ikke trengt å være redd eller synes det var ubehagelig, det var bare litt uventet der og da. Skulle liksom få kontakt med mitt høyere Selv eller mine guider eller noe.... Men hvem vet, kanskje det var akkurat det jeg fikk kontakt med? Jeg kan i alle fall flire godt av den episoden i dag.
Usj, det hørtes ekkelt ut. :?


Lurer på om jeg ble kvitt noe "gruff" under meditasjonen. At det var en form for renselse eller noe. Ettersom jeg fikk totalt fred på slutten der. :dontknow
Antall ord: 160

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Plutselig kvalme under meditering.

Innlegg av Terra »

Empathica skrev:
Terra skrev:

Tok en guidet meditasjon med cd'en til Bodil Storm en gang, og plutselig kom det liksom for meg både hvite, høye aliens og små, grå aliens. Jeg fikk litt hetta og avsluttet meditasjonen, syntes det var ekkelt. Men det var absolutt ikke noe truende ved dem, de bare var der. Mulig de bare var der i min fantasi som i en drøm. Men jeg hadde ikke trengt å være redd eller synes det var ubehagelig, det var bare litt uventet der og da. Skulle liksom få kontakt med mitt høyere Selv eller mine guider eller noe.... Men hvem vet, kanskje det var akkurat det jeg fikk kontakt med? Jeg kan i alle fall flire godt av den episoden i dag.
Usj, det hørtes ekkelt ut. :?


Lurer på om jeg ble kvitt noe "gruff" under meditasjonen. At det var en form for renselse eller noe. Ettersom jeg fikk totalt fred på slutten der. :dontknow
Kan godt hende det. :)
Antall ord: 166
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !