Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderHvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Poku »

Helt siden jeg var 11-12 år da jeg så en mann inne på rommet mitt og at vi hadde fått blodfotspor i kjelleren og mange andre paranormale ting som har skjedd, etter det så har jeg rett og slett ikke opplevd noe eller sett noe.

Hvordan skal jeg klare og åpne meg for det åndelige, jeg har sikker på at jeg kan se eterplaneten.

Jeg har drevet med meditasjon lenge og prøver og åpne meg, men skjer ikke ut som noe spesielt har skjedd. Jeg gjør det alltid hver kveld og rundt etter skolen når jeg har tid.

Men jeg syntes det er frustrende at jeg ikke får åpnet meg?

Er det noe som kan ta flere år eller?
Antall ord: 125
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av jeditrond »

Poku skrev:Helt siden jeg var 11-12 år da jeg så en mann inne på rommet mitt og at vi hadde fått blodfotspor i kjelleren og mange andre paranormale ting som har skjedd, etter det så har jeg rett og slett ikke opplevd noe eller sett noe.

Hvordan skal jeg klare og åpne meg for det åndelige, jeg har sikker på at jeg kan se eterplaneten.

Jeg har drevet med meditasjon lenge og prøver og åpne meg, men skjer ikke ut som noe spesielt har skjedd. Jeg gjør det alltid hver kveld og rundt etter skolen når jeg har tid.

Men jeg syntes det er frustrende at jeg ikke får åpnet meg?

Er det noe som kan ta flere år eller?
Du blokkerer deg selv med slike tanker. Ved å gå rundt og holde fast på denne "når skjer det da?!", spenner du ben på deg selv åndelig sett og får derfor ikke åpnet deg. Fortsett med meditasjonen, den kan være til hjelp med å lære seg å gi slipp på hele greia etterhvert :)
Antall ord: 181
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Poku »

jeditrond skrev:
Poku skrev:Helt siden jeg var 11-12 år da jeg så en mann inne på rommet mitt og at vi hadde fått blodfotspor i kjelleren og mange andre paranormale ting som har skjedd, etter det så har jeg rett og slett ikke opplevd noe eller sett noe.

Hvordan skal jeg klare og åpne meg for det åndelige, jeg har sikker på at jeg kan se eterplaneten.

Jeg har drevet med meditasjon lenge og prøver og åpne meg, men skjer ikke ut som noe spesielt har skjedd. Jeg gjør det alltid hver kveld og rundt etter skolen når jeg har tid.

Men jeg syntes det er frustrende at jeg ikke får åpnet meg?

Er det noe som kan ta flere år eller?
Du blokkerer deg selv med slike tanker. Ved å gå rundt og holde fast på denne "når skjer det da?!", spenner du ben på deg selv åndelig sett og får derfor ikke åpnet deg. Fortsett med meditasjonen, den kan være til hjelp med å lære seg å gi slipp på hele greia etterhvert :)
Jeg prøver og ikke blokkere meg engang, jeg prøver og se noe av ånder eller annet men jeg vet ikke helt offer jeg ikke kan se det når jeg ikke prøver og blokkere meg da jeg skal gjøre det. og jeg har drevet forsatt med meditasjon lenge.

Ånder er jo overalt så hvorfor ser jeg dem ikke da hvis jeg ikke blokkerer meg for det?

Men det må være noe som ikke får meg til og gjøre det.
Antall ord: 269
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av jeditrond »

Poku skrev:
jeditrond skrev:
Poku skrev:Helt siden jeg var 11-12 år da jeg så en mann inne på rommet mitt og at vi hadde fått blodfotspor i kjelleren og mange andre paranormale ting som har skjedd, etter det så har jeg rett og slett ikke opplevd noe eller sett noe.

Hvordan skal jeg klare og åpne meg for det åndelige, jeg har sikker på at jeg kan se eterplaneten.

Jeg har drevet med meditasjon lenge og prøver og åpne meg, men skjer ikke ut som noe spesielt har skjedd. Jeg gjør det alltid hver kveld og rundt etter skolen når jeg har tid.

Men jeg syntes det er frustrende at jeg ikke får åpnet meg?

Er det noe som kan ta flere år eller?
Du blokkerer deg selv med slike tanker. Ved å gå rundt og holde fast på denne "når skjer det da?!", spenner du ben på deg selv åndelig sett og får derfor ikke åpnet deg. Fortsett med meditasjonen, den kan være til hjelp med å lære seg å gi slipp på hele greia etterhvert :)
Jeg prøver og ikke blokkere meg engang, jeg prøver og se noe av ånder eller annet men jeg vet ikke helt offer jeg ikke kan se det når jeg ikke prøver og blokkere meg da jeg skal gjøre det. og jeg har drevet forsatt med meditasjon lenge.

Ånder er jo overalt så hvorfor ser jeg dem ikke da hvis jeg ikke blokkerer meg for det?

Men det må være noe som ikke får meg til og gjøre det.
Tro meg, det å gå rundt og prøve å ikke blokkere gir motsatt effekt. Så lenge du gir blokkering fokus, vil du fortsatt være blokkert :) Så enkelt og så komplisert henger det sammen. Jobb med å flytte fokuset vekk fra blokkeringer og "når får jeg se ånder" og meditér. Evt. finn andre metoder for å finne en indre ro. Det finnes noen ekstreme metoder for å fjerne blokkeringer, men jeg kjenner deg ikke og jeg har ikke prøvd disse metodene selv, så kan derfor ikke si noe om effektiviteten på disse eller om de ville vært riktig for deg å prøve ut :)
Antall ord: 375
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Terra »

Har du prøvd med tarotkort? Det åpnet opp for meg så jeg ble skikkelig skremt og la vekk kortene en tid hehe... :loool
Ikke noe farlig med kortene men de kan hjelpe deg til å få kontakt og åpne opp. :D
Meditasjon er jo også fint da, men det driver du jo alt med.
Det jeg kom til å tenke på da jeg leste innlegget ditt var at du har "stengt av" siden det var så mye voldsomt som skjedde der du bodde før. Blodspor er jo ikke hverdagskost hos de fleste vettu. ;)
Det kommer nok når det skal, vær du trygg på det. Når du er klar vil du nok automatisk åpne opp igjen den døren du har "stengt" mer eller mindre bevisst i fortiden. :)
Antall ord: 128
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Poku »

Terra skrev:Har du prøvd med tarotkort? Det åpnet opp for meg så jeg ble skikkelig skremt og la vekk kortene en tid hehe... :loool
Ikke noe farlig med kortene men de kan hjelpe deg til å få kontakt og åpne opp. :D
Meditasjon er jo også fint da, men det driver du jo alt med.
Det jeg kom til å tenke på da jeg leste innlegget ditt var at du har "stengt av" siden det var så mye voldsomt som skjedde der du bodde før. Blodspor er jo ikke hverdagskost hos de fleste vettu. ;)
Det kommer nok når det skal, vær du trygg på det. Når du er klar vil du nok automatisk åpne opp igjen den døren du har "stengt" mer eller mindre bevisst i fortiden. :)
Min mor spådde meg i tarotkort og forklarte at det var noe som sto på det at jeg ville tjene mye penger fram i livet mitt. Får håpe at det går i oppfyllelse som jeg fikk på det kortet.
Skal få spådd meg noe mer med tarotkort.

Men hvordan kan den hjelpe meg ved at jeg får kontakt og får åpnet meg opp egentlig?
Antall ord: 201
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Terra »

Det var sånn det skjedde meg meg. Jeg begynte å leke med tarotkortene mine og så ble det skikkelig "husbråk." Det skjedde mye og jeg både så og følte samt hørte ting jeg ikke hadde vært så obs på før. Tarot kan i alle fall være et godt hjelpemiddel til å komme i kontakt med ting inne i oss selv, vårt innerste og få åpnet intuisjonen mer.
Antall ord: 74
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Empathica »

jeditrond skrev: Du blokkerer deg selv med slike tanker. Ved å gå rundt og holde fast på denne "når skjer det da?!", spenner du ben på deg selv åndelig sett og får derfor ikke åpnet deg. Fortsett med meditasjonen, den kan være til hjelp med å lære seg å gi slipp på hele greia etterhvert :)
Det stemmer virkelig det Jedi'n skriver her.
Dette var nettopp tilfelle hos meg også.
Var/ er fremdeles litt utålmodig. Pluss at jeg alltid har hatt veldig høye krav til meg selv.
Vanskelig for å slippe "kontrollen" på en måte.
Dette blokkerte meg, og gjør det til en viss grad ennå. Er ikke enkelt å "slippe". ;)


Har nettopp vært hos ei dame å fått hjelp for akkurat dette.
P.g.a at jeg tenkte slik presset det åndelige så voldsomt på at jeg nesten følte at det
snart klikket for meg. Alt var rett og slett bare kaos.

Hun fortalte meg akkurat det Jedi'n skriver om her.
Ting har åpnet seg mer etter dette. :)
Antall ord: 175

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Gaute »

Å slippe kontrollen er jo selve utfordringen i det å være menneske - kroppen. Brytningspunktet mellom sjel og kropp, og å transformere dette til utfoldelse i et samfunn som er bygget opp av kontroll... eller dvs. som ER kontroll.
Dette er ikke enkelt. Men vi må aldri gi opp.
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Poku »

Terra skrev:Det var sånn det skjedde meg meg. Jeg begynte å leke med tarotkortene mine og så ble det skikkelig "husbråk." Det skjedde mye og jeg både så og følte samt hørte ting jeg ikke hadde vært så obs på før. Tarot kan i alle fall være et godt hjelpemiddel til å komme i kontakt med ting inne i oss selv, vårt innerste og få åpnet intuisjonen mer.
Men det jeg lurer på hvordan det kan få oss til og komme i kontakt med ting inne i oss selv og til slutt åpne seg.
Antall ord: 102
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Terra »

Poku skrev:
Terra skrev:Det var sånn det skjedde meg meg. Jeg begynte å leke med tarotkortene mine og så ble det skikkelig "husbråk." Det skjedde mye og jeg både så og følte samt hørte ting jeg ikke hadde vært så obs på før. Tarot kan i alle fall være et godt hjelpemiddel til å komme i kontakt med ting inne i oss selv, vårt innerste og få åpnet intuisjonen mer.
Men det jeg lurer på hvordan det kan få oss til og komme i kontakt med ting inne i oss selv og til slutt åpne seg.
Ja, si det du. Jeg er jo ingen ekspert på dette da, var bare slik det skjedde og fungerte for meg. Men det jeg kan si er at jeg har hørt fra erfarne medium før at tarot er et fint redskap til å åpne opp for intuisjonen. Og det jeg har erfart er at når jeg sitter med kortene er jeg så avslappet, glad og åpen (tenner både stearinlys og røkelse for kosens skyld) at da kommer det bare ting til meg uten at jeg riktig helt vet hvor det kommer fra hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg føler at jeg blir en slags "kanal," og at jeg tar inn ord, tanker, følelser og bilder fra hjelperne mine (ja, alle har hjelpere, også du om du måtte lure på det) og slik hjelper taroten meg å ta inn ting som jeg ellers kanskje ikke hadde hatt tilgang til så lett. Det samme gjelder når jeg gir healing eller ber for noen at de skal få det bedre og bli friske osv. Jeg mener at vi alle har tilgang til dette bare vi åpner oss for det og ønsker å gjøre gode ting for andre og oss selv. Og mest av alt, det er helt riktig som det sies fra flere over her at det er når en slapper av og ikke prøver så hardt å åpne seg at det faktisk skjer. Faktisk er det i perioder når jeg er så opptatt av de mer "jordiske og hverdagslige" ting at jeg ikke tenker så mye på det åndelige og paranormale at det skjer mye av åndelig og paranormal art hos meg. Noen ganger er det helt villt og jeg blir fylt av glede og ydmykhet over at jeg får lov til å få innsikt i både det ene og det andre av slike vidunderlige ting. Det gir en tro på at livet er verdifullt og det viktigste er at vi lever her og nå og at vi tar vare på det vi alt har. :)
Antall ord: 449
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: Hvordan skal jeg klare og åpne meg selv?

Innlegg av Gaute »

Hold deg borte fra all støy, behov, avhengigheter og underholdning som tv, internett, nettbrett, radio. Gå ut i naturen til et fredelig sted og sett deg ned. Når du kjenner at du blir lei, så sitter du enda lenger. Etterhvert dukker det opp følelser... tanker.. erkjennelser, på godt og vondt. Og under alt dette finner du DEG, alt det som er ekte og sant. Ganske logisk egentlig, siden vi ER natur.
Dette har vært desidert mest effektivt for meg, til å helbrede og realisere meg selv. Og attpåtil var det gratis.
Men det hjelper vel å ha en jobb eller lignende å gå til, så ikke oppvåkningen blir i overkant brå... som den ble for meg som gikk sykmeldt på den tiden jeg satt i naturen og gråt meg innover mot sjelen. Men... jeg hadde neppe fungert i arbeid heller da jeg plutselig måtte forholde meg til parallelle dimensjoner og ulike tidslinjer. Det tar tid å bli trygg på det. Og da er det kanskje like greit at det ikke går for fort. Kanskje. Vi er forskjellige og går vår egen vei.

Uansett, det er viktigere ting i livet enn å vekke (para)normale evner. Å være ærlig med seg selv og andre er det viktigste. Å gjøre det vi liker best, det som står vårt hjerte nærmest...uansett hva andre mener. Kreativitet. Skrive, tegne, synge, spille musikk, danse. Alt dette gjør at vi åpner opp og blir trygge på vårt indre. Da kommer alt som skal komme helt naturlig... enten det er evner eller viktige hendelser. Vi blir ledet hele veien bare vi har tillit. :mozilla_wink:
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links