Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettegne besluttninger

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tachiko

egne besluttninger

Innlegg av Tachiko »

Hei !

Før hadde jeg et ouija brett, mamma trodde jeg fikk psykose fra det, men jeg tviler på det!
Men er jeg ikke gammel nok til å kjøpe et selv og ta egne beslutninger, hva tror dere? jeg er 28 år! snart 29
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: egne besluttninger

Innlegg av karina »

Tachiko skrev:Hei !

Før hadde jeg et ouija brett, mamma trodde jeg fikk psykose fra det, men jeg tviler på det!
Men er jeg ikke gammel nok til å kjøpe et selv og ta egne beslutninger, hva tror dere? jeg er 28 år! snart 29
I de aller fleste tilfeller har man rett til å bestemme over eget liv og tilværelse og ta egne avgjørelser etter fylte 18. Men om alle BØR det, er jo en annen sak. Vet ikke helt hva din tilstand er jeg? Tror du det er noen grunn til at du nektes det?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Må i så fall at dem er glade i meg, men det er jo ingen som er skadet av det. Det har ikke noe med psykosen at det gikk feil med ouijaen.Det kan ikke henge sammen.,
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Tachiko skrev:Må i så fall at dem er glade i meg, men det er jo ingen som er skadet av det. Det har ikke noe med psykosen at det gikk feil med ouijaen.Det kan ikke henge sammen.,
Hvordan vet du at det ikke henger sammen tachiko?
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Fordi jeg tror at psykosen begynte før ouijaen, jeg jobba 80 timer i måneden, og dermed begynte det hele, så kom det til utrykk da jeg fikk ouijaen.Dermed har det ikke noe med selve ouija brettet å gjøre.Nå får ejg jo også medisin mot det.I så fall er jeg den første personen i ouijas historie som er skadet av ouijaen og har bevis hos legen!
Sist redigert av Tachiko på 11 Feb 2006 19:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Siden du spørr oss så.. Uhm... Nei?
Antall ord: 8
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Men er vel kanskje ikke en lur ide og drive med ouija når du har psykoser da, eller?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Jeg veit ikke hva det er, ikke lett å si, men bare tanke på å aldri få benytte et ouija brett mer gjør meg trist.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Vet ikke jeg.. har føler jeg sterkt at et slikt brett ikke er akkurat det du trenger mest.. for du gjennomgår noe som handler å heale seg selv og møte seg selv og få det bedre i sitt sinn og derigjom kropp og omgivelser som igjen omfatter andre min venn... :)

her ville jeg vært klok og sett på andre måter å finne trøst og selvutvikling. brettet kan ha gjort deg avhengig på en måte og spinne utifra et behov som nødevendighvis ikke er for ouji i seg selv

jeg ville rådet deg, til å meditere og møte litt av det du har og det som plager deg ved sidenav å motta tradisjonell hjelp/medisiner.

ikke fordi jeg tenker at fysj a meg det brettet er farlig, men pga at jeg har lite tro på å bruke det er det du trenger mest.. litt som at man synes at en pølsemeny er godt, men fordi man har høyt kolesterol bør man ikke ta den pølsa men noe annet godt som også ganger kolesterolet..

æsj sikkert dårlig eksempel, men håper du skjønner hva jeg mener...
brettet stagger ikke den uroen inni deg du muligens har... men meditasjon kan hjelpe deg å overkomme deg selv og det du sliter med...

bare noen forslag/tanker
Antall ord: 222
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

har sendt deg en pm snuppedilla.,..takk for oppkvikkeren!
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hva er egentlig definisjonen på psykoser?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

karina skrev:Hva er egentlig definisjonen på psykoser?
Psykose er et samlebegrep for flere alvorlige sinnslidelser. En person er i psykose når han eller hun har mistet taket i virkeligheten og oppfører seg uvanlig.
En psykotisk person er overbevist om at symptomene er virkelige og skyldes påvirkninger utenfor en selv, og mangler sykdomsinnsikt. Psykose kan være en del av schizofreni, alvorlig depresjon, manisk-depressiv lidelse og andre tilstander.
En person med psykose har merkelige oppfatninger, ofte kombinert med hørselshallusinasjoner og forvirring. Vanlige psykotiske vrangforestillinger er at man føler seg forfulgt og tror folk vil skade en.

Dette er ingen definisjon men en forklaring.

Håper dette hjalp. :mozilla_smile:

Mvh My
Antall ord: 117
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Tachiko skrev:I så fall er jeg den første personen i ouijas historie som er skadet av ouijaen og har bevis hos legen!
Tviler...
Antall ord: 25
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

lille-my skrev:
karina skrev:Hva er egentlig definisjonen på psykoser?
Psykose er et samlebegrep for flere alvorlige sinnslidelser. En person er i psykose når han eller hun har mistet taket i virkeligheten og oppfører seg uvanlig.
En psykotisk person er overbevist om at symptomene er virkelige og skyldes påvirkninger utenfor en selv, og mangler sykdomsinnsikt. Psykose kan være en del av schizofreni, alvorlig depresjon, manisk-depressiv lidelse og andre tilstander.
En person med psykose har merkelige oppfatninger, ofte kombinert med hørselshallusinasjoner og forvirring. Vanlige psykotiske vrangforestillinger er at man føler seg forfulgt og tror folk vil skade en.

Dette er ingen definisjon men en forklaring.

Håper dette hjalp. :mozilla_smile:

Mvh My
Jo takk!

Da lurer jeg på... om jeg får lov, passer dette på deg Tachiko?
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tachiko

Innlegg av Tachiko »

Nei, jeg fikk diagnosen scitzofreni, jeg hører bare "små stemmer " til tider, ikke ofte og dem sier alltid det samme "jeg tor ikke at han hører oss", men jeg vet at det er psykosen og er ikke redd for stemmene jeg har skjelden eller for at folk kan skade meg, for det kan dem ikke..så jeg er litt utenfor det, og nå oppfører jeg meg ikke rart heller. Men jeg føler et enormt tap, men det kommer av at jeg savner farmor sånn, og siri som døde under en dykkerulykke og bestefar som jeg aldri har sett før, og derfor tror jeg at ouija ville vært et bra hjelpemiddel til å få sorgen min bort, sånn at jeg fikk kontakt med dem igjen.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links