Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettSpiritismens regler

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

vegard89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 09 Aug 2007 22:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: '

Innlegg av vegard89 »

hmm. tusen takk for svarene=) men kan jeg snakke med snille ånder? uten at spillet kan bli farlig? stenge alle di onde ute? har spillet det en gang før.. da var jeg med en erfaren spiller. personen beskyttet oss før øg etter spillet osv...jeg fikk litt kontakt med en som ville meg bare godt og masse sånt. å han sa han altid passer på meg...kan det være hjelperen min jeg hadde kontakt med? hun jeg spillte sammen med fortalte meg dette...for hun satt og skrev ned en masse på et ark. å det var ikke hennen skrift en gang...det var på en måte en som skrev igjennom henne...å hun skrev ganske fort, og hun skrev sideslengs på en måte...jeg har også prøvt å pendle...har fått det til en gang å det var i går=) wee...men det var ikke noe sånnt kjempe masse bevegelser, men nokk til at jeg forstod liksom...men jeg har hørt att dette kan bli sterkere etter hvert. stemmer ikke det? åsså en ting til, ånden eller hva det var for noe jeg fikk kontakt med han skulle vist ha vert i slekt med meg...det sa hun jeg spillte sammen med. kan dette da være hjelperen min? for jeg har hørt att det ikke er vanlig at en som har vert i slekten din er en hjelper eller skysengel...


panda=)
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Murva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Aug 2007 12:59
16

Innlegg av Murva »

vegard89 skrev:hmm. tusen takk for svarene=) men kan jeg snakke med snille ånder? uten at spillet kan bli farlig? stenge alle di onde ute? har spillet det en gang før.. da var jeg med en erfaren spiller. personen beskyttet oss før øg etter spillet osv...jeg fikk litt kontakt med en som ville meg bare godt og masse sånt. å han sa han altid passer på meg...kan det være hjelperen min jeg hadde kontakt med? hun jeg spillte sammen med fortalte meg dette...for hun satt og skrev ned en masse på et ark. å det var ikke hennen skrift en gang...det var på en måte en som skrev igjennom henne...å hun skrev ganske fort, og hun skrev sideslengs på en måte...jeg har også prøvt å pendle...har fått det til en gang å det var i går=) wee...men det var ikke noe sånnt kjempe masse bevegelser, men nokk til at jeg forstod liksom...men jeg har hørt att dette kan bli sterkere etter hvert. stemmer ikke det? åsså en ting til, ånden eller hva det var for noe jeg fikk kontakt med han skulle vist ha vert i slekt med meg...det sa hun jeg spillte sammen med. kan dette da være hjelperen min? for jeg har hørt att det ikke er vanlig at en som har vert i slekten din er en hjelper eller skysengel...


panda=)
Ja, hvis man passer på å rense før og etter spillet og gjerne seg selv også, så går det bra. Da tiltrekkes ikke de onde. Du må bare vite hvem du skal kalle på :) Det beste er å kalle på hovedhjelperen din, så spørre gjennom ham/henne om du har fått en slektning som hjelper - det går an det :) Ja, hjelpere passer på deg hele livet, så godt mulig du snakket med en hjelper ja :) Men man skal helst forholde seg kun til hovedhjelperen sin - det har jeg fått beskjed om.
Angående pendelen: Det er riktig at svingningene blir sterkere jo lenger du eier den, men det kommer an på hvor mye energi du har i deg som bestemmer hvor store svingningene blir.
F.eks da jeg hadde vært borte fra min peddel i mange dager og skulle bruke den igjen, svingte den i alle retninger og baaare loka rundt. Så da skjønte jeg at mye energi hadde gått tapt. Så du samler energi i den ved å bære den med deg. Jeg har den i lomma mi nesten hele tiden nå for å samle energi :)
Husk at det er din energi, som det brukes av når du prater med "noen". Og ikke prat med hver person mer enn én gang om dagen. De trenger mye hvile, for de har mye å gjøre.
De passer ikke bare på deg, men også andre :)
Antall ord: 482
You are never alone..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vegard89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 09 Aug 2007 22:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: '

Innlegg av vegard89 »

Tusen takk for svarene :D lurer på en ting til..hehe :D da jeg pendler i går spurte jeg hjelperen min i hvilken deminsjon jeg var i..jeg spurte om jeg var i 1deminsjon og helt opp til 7 deminsjon. hjelperen min svarte nei på alle helt opp til nr 7,,,da klarte jeg ikke å fortsette lenger, for jeg begynte å skjelve noe helt forferdelig i fingrene....hva kan dette komme av??? å er det noen som kan forklare med va deminsjon er? en venninde av meg sier hun er i 6 deminsjon...å hun bruker å si det når dun pendler. hun sier "kan jeg få kontakt med hjelperen min i 6 deminsjon" hva er det fornoe?? hehe...jeg lurer fælt :)
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Du har nok pendlet på deg krampe :D
Antall ord: 7
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vegard89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 09 Aug 2007 22:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: '

Innlegg av vegard89 »

hehe :D kan jo ver...men det virket så merkelig...
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Murva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Aug 2007 12:59
16

Innlegg av Murva »

vegard89 skrev:Tusen takk for svarene :D lurer på en ting til..hehe :D da jeg pendler i går spurte jeg hjelperen min i hvilken deminsjon jeg var i..jeg spurte om jeg var i 1deminsjon og helt opp til 7 deminsjon. hjelperen min svarte nei på alle helt opp til nr 7,,,da klarte jeg ikke å fortsette lenger, for jeg begynte å skjelve noe helt forferdelig i fingrene....hva kan dette komme av??? å er det noen som kan forklare med va deminsjon er? en venninde av meg sier hun er i 6 deminsjon...å hun bruker å si det når dun pendler. hun sier "kan jeg få kontakt med hjelperen min i 6 deminsjon" hva er det fornoe?? hehe...jeg lurer fælt :)
Men sitter du med pendelen i hånda og ikke har noen andre hjelpemidler da? Da er det ikke sikkert du har kontakt med noen vet du.. hvis alle svar du kan få er "ja", "nei", "kanskje" og "vet ikke". Har du spurt om hva Hovedhjelperen din heter da? Hvis du ikke vet dette, anbefaler jeg deg å lage deg en sirkel, som jeg har gjort, dvs automatskrift. Denne vil ikke tiltrekke seg onde ånder, der kaller du på den personen du vil, så får du kontakt uten at du trenger å rense rommet og deg selv :)
Da slipper du å spørre om dimensjonen fra 1 til 7, men får heller konkret svar med bokstaver ;)
Jeg kan sende deg et bilde av sirkelen min hvis du vil - det er nemlig viktig at sirkelen er perfekt og viktig hvilke bokstaver, som står ovenfor hvilke osv...

???
Antall ord: 266
You are never alone..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror vi mennesker misforstår hele begrepet med dimensjoner, først og fremst fordi dimensjoner er noe vi lager for å systematisere.
Jeg vil tippe vi er i alle dimensjoner på én og samme tid. Rett og slett fordi vi bare sanser og oppfatter det som vi kaller 4D, mens alt det andre er likefullt tilstede. Ikke nødvendigvis krøllet sammen en gang. Bare ikke målbart. Ennå.
Antall ord: 69
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Murva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Aug 2007 12:59
16

Innlegg av Murva »

Hecate skrev:Jeg tror vi mennesker misforstår hele begrepet med dimensjoner, først og fremst fordi dimensjoner er noe vi lager for å systematisere.
Jeg vil tippe vi er i alle dimensjoner på én og samme tid. Rett og slett fordi vi bare sanser og oppfatter det som vi kaller 4D, mens alt det andre er likefullt tilstede. Ikke nødvendigvis krøllet sammen en gang. Bare ikke målbart. Ennå.
Åndene er i 6.dimensjon, vi mennesker på Jorda er i 3.dimensjon. Jeg tror ikke, jeg vet.
Antall ord: 89
You are never alone..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Murva skrev:
Hecate skrev:Jeg tror vi mennesker misforstår hele begrepet med dimensjoner, først og fremst fordi dimensjoner er noe vi lager for å systematisere.
Jeg vil tippe vi er i alle dimensjoner på én og samme tid. Rett og slett fordi vi bare sanser og oppfatter det som vi kaller 4D, mens alt det andre er likefullt tilstede. Ikke nødvendigvis krøllet sammen en gang. Bare ikke målbart. Ennå.
Åndene er i 6.dimensjon, vi mennesker på Jorda er i 3.dimensjon. Jeg tror ikke, jeg vet.
Da vet du kanskje hva en dimensjon er også? Kan du forklare?
Antall ord: 103
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Murva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Aug 2007 12:59
16

Innlegg av Murva »

Hecate skrev:
Murva skrev:
Hecate skrev:Jeg tror vi mennesker misforstår hele begrepet med dimensjoner, først og fremst fordi dimensjoner er noe vi lager for å systematisere.
Jeg vil tippe vi er i alle dimensjoner på én og samme tid. Rett og slett fordi vi bare sanser og oppfatter det som vi kaller 4D, mens alt det andre er likefullt tilstede. Ikke nødvendigvis krøllet sammen en gang. Bare ikke målbart. Ennå.
Åndene er i 6.dimensjon, vi mennesker på Jorda er i 3.dimensjon. Jeg tror ikke, jeg vet.
Da vet du kanskje hva en dimensjon er også? Kan du forklare?
En dimensjon angir form og størrelse, eller frihetsgradene, til en gjenstand.
F.eks 2.dimensjon er i planet, da inngår bare lengde og bredde, eller lengde og høyde, eller bredde og høyde (f.eks et ark, hvor du kun ser den ene sida).
Mens 3.dimensjon er i rommet. Da har du både lengde, bredde og høyden til gjenstander, men du kan ikke se alle sidene. Ser du f.eks på en stol forfra, så kan du ikke se på den underifra eller bakfra samtidig uten hjelpemidler. Det kan åndene.
6.dimensjon har ikke mennesker begrep om før de blir ånder selv, men det er altså flere former og størrelser enn vi kan fatte. Åndene har ikke lov til å forklare oss levende om hva det er. Jeg har spurt, men forklaring får jeg ikke.
Sist redigert av Murva på 15 Aug 2007 15:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 248
You are never alone..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ja, den forklaringen vet jeg jo.
Men jeg tror det er en menneskelig forklaring på geometrisk romfordeling. I utgangspunktet tror jeg det bare er én romlig dimensjon, men at spekteret for hva som lever i den og oppfattes er findelt. Og at det er dette en kaller "dimensjoner."
Men for all del, hvis du er sikker i din sak, så er det fint. :)
Antall ord: 63
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Murva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Aug 2007 12:59
16

Innlegg av Murva »

Hecate skrev:Ja, den forklaringen vet jeg jo.
Men jeg tror det er en menneskelig forklaring på geometrisk romfordeling. I utgangspunktet tror jeg det bare er én romlig dimensjon, men at spekteret for hva som lever i den og oppfattes er findelt. Og at det er dette en kaller "dimensjoner."
Men for all del, hvis du er sikker i din sak, så er det fint. :)
Nå forstod jeg innlegget ditt bedre. Ja, da er jeg enig i hva du mener :) Godt mulig at det kun er én dimensjon, som menneskene har stykket opp, fordi vi ikke er utstyrt med "den fulle evne" som åndene har :)
Antall ord: 105
You are never alone..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ok, jeg kan være litt vanskelig å tyde til tider....
Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg synes det virker mer logisk at alt er på ett sted, men i forskjellig "utrustning" slik at vi ikke oppfatter det store bildet.
Antall ord: 41
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petroosha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 13 Des 2006 17:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vest Agder

Innlegg av Petroosha »

Marií skrev:Er ikke spiritisme en religion?
Nei jeg tror den åndelige religionen heter spiritualisme.
eller.. jeg vet ikke om det kan kalles en religion, mer et trosamfunn.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vegard89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 09 Aug 2007 22:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: '

Innlegg av vegard89 »

hey. jah jeg vet jeg har kontakt med hjelpenen min...jeg hvet hva han heter. han har vert i familien min, å han kjennte farmor...det er hvertfall det jeg har funnet ut til nå...jag har ågså hatt litt kontakt med ham gjennom ouija brettet..så jeg vet jeg har kontakt me ham... :) jah takk...du må bare sennde meg et bilde :D kansje jeg skulle prøvt det :)
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links