Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerPåvirker følelser kort man trekker

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Påvirker følelser kort man trekker

Innlegg av Penny23 »

I hvor stor grad påvirker følelsene våre kortene vi trekker? Har vært i en litt usikker og sår situasjon, og har prøvet å bruke tarot for å få veiledning. Men føler at kortene viser det jeg går og tenker på..
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Artemis
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 15 Feb 2017 17:15
7
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 99 ganger
Kjønn:

Re: Påvirker følelser kort man trekker

Innlegg av Artemis »

Ja, jeg synes også ofte de gjør det … Har også opplevd at mine følelser påvirker readinger andre gjør for meg. Så det er ikke så lett å skille det ut bestandig. Men det finnes vel måter å begrense det på, uten at jeg husker noen akkurat nå.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Minsinn
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 158
Startet: 07 Jan 2006 21:19
18
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Ute ved kysten der oppe i nord
Har takket: 49 ganger
Blitt takket: 50 ganger

Re: Påvirker følelser kort man trekker

Innlegg av Minsinn »

Min erfaring er at det er vanskelig å legge kort på seg selv - både fordi kortene som kommer oftest bare viser det man lurer på, men også fordi man alltid er påvirket av sitt eget "håp" i saken. Jeg stoler aldri på en spådom jeg legger for meg selv, da får jeg heller andre til å legge for meg, og om det nå skulle samsvare med de kortene jeg selv har lagt på meg så er det greit - men da har jeg fått "en annens mening" i saken, og på en måte fått bekreftet at slik er det - at det ikke bare er mitt håp som vises.
Antall ord: 114
Peace and love, Honey, Peace and love :bat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Påvirker følelser kort man trekker

Innlegg av Terra »

Jeg har det for tiden slik at kortene jeg legger for meg selv viser meg sannheten, så jeg har begynt å stole mer og mer på det. Senest nå i dag la jeg et legg i kort for et legebesøk hos spesialist. Videre utredning av noe som ikke er normalt. Jeg fikk gode kort og de sa jeg ville få en god beskjed og det fikk jeg. Det var intet farlig funnet denne gang selv om noe ble funnet og mer av noe annet som ble funnet tidligere, men intet å gjøre noe mer med enn ellers. Så det ble en god beskjed for meg. Jeg tror at grunnen til at egne spådommer i mitt tilfelle slår til så bra er fordi jeg ofte er redd for at det verste kan skje på grunn av mange vonde erfaringer tidligere i livet, men så viser kortene at ting ordner seg, og det gjør det veldig ofte, på et eller annet vis. Heldigvis!

Men når jeg skal legge for andre har det vist seg at det deres håp og ønsker kan bli fremtredende og påvirke i legget. Hvis jeg ikke får vite hele "sannheten" før jeg spår noen kan spådommen bli påvirket av den virkeligheten de ønsker seg, selv om det ikke blir slik eller "er ment to be." Kanskje får en det en skal ha likevel? At en ser muligheter fordi det ikke er noe som er fastlåst og at det er flere muligheter? Fremtiden er ikke skrevet i stein og man skal kanskje gjennom erfaringen selv om den ikke er god og så ser en siden når en ser tilbake at en har lært noe av det?

Når det gjelder kort og spådom er jeg ydmyk for at noen papirlapper kan være til så mye trøst og hjelp, det er mer enn mitt menneskelige sinn kan forstå. Og jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver og både det Artemis og Minsinn skriver. Min konklusjon må være at det ikke finnes noen fasit men at du får se hva som skjer, da vet du hva kortene ville si deg. Jeg har begynt å ta bilde av viktige legg med mobilen så jeg har det og kan se tilbake på det legget og se i etterkant hva kortene egentlig ville si meg. For noen ganger viser kortene vei, men vi tolker dem litt feil der og da med hensyn til våre følelser og ønsker.

Tankespinn fra Terra. :-)
Antall ord: 430
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links