Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerOrakelkort

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

Orakelkort

Innlegg av moltepia »

Hvordan fungerer Orakelkort?
Jeg har tarotkort, men jeg har aldri prøvd Orakelkort. Hvordan fungerer de?
Har litt lyst å skaffe meg for å prøve.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Orakelkort

Innlegg av Lilja »

Jeg har flere typer orakelkort.
Mine er "snillere" enn tarotkortene. Snillere, som i at de aldri kommer med negative ting, da alle kortene er positive og oppmuntrende.

Men overraskende ofte kommer de med passende ting likevel ;)


Der tarotkortene kan si mye om hendelser og personer, kommer orakelkortene mer med visdomsord og tankevekkere.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Orakelkort

Innlegg av Svartepus »

Jeg har aldri prøvd orakelkort før men har nå bestilt meg disse orakelkortene og er veldig spent. Gleder meg masse til jeg får dem! :D

Image
Antall ord: 27
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Orakelkort

Innlegg av moltepia »

Jeg ser på en bestillingsside. Tarotkort står det orakelkort i parantes. Men så er det andre alternativ med 44 eller 52 kort. Som da er kun lille arikaden da eller? Fant forresten tarotkorta jeg la ut bilde av på chatten i går som jeg likte så godt. Trur nesten jeg må bestille de :) Men såg orakel kort av alver og feer. Da 44 kort som da stod lille arikaden bak. Og noen er 52 kort med gudinner.
Noen som kan forkalre litt her?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Orakelkort

Innlegg av Lilja »

Jeg har disse
Image

Disse
Image

og disse
Image

Ingen av disse har noe som helst med verken Tarot eller den lille arkana å gjøre, ihvertfall.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Orakelkort

Innlegg av Borte.. »

Lilja skrev:Jeg har flere typer orakelkort.
Mine er "snillere" enn tarotkortene. Snillere, som i at de aldri kommer med negative ting, da alle kortene er positive og oppmuntrende.

Men overraskende ofte kommer de med passende ting likevel ;)


Der tarotkortene kan si mye om hendelser og personer, kommer orakelkortene mer med visdomsord og tankevekkere.
Men...hvordan fungerer det? At de bare er positive og oppmuntrende? Jeg tenker når man skal lese dem. Sånn i forhold til problemstillinger? Jeg bare tenker sånn i forhold til Tarot, for der "forteller"
jo kortene om situasjonen for det den er uansett om den er positiv eller negativ.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - Orakelkort

Innlegg av Lilja »

Vermilion Oriol skrev:Men...hvordan fungerer det? At de bare er positive og oppmuntrende? Jeg tenker når man skal lese dem. Sånn i forhold til problemstillinger? Jeg bare tenker sånn i forhold til Tarot, for der "forteller"
jo kortene om situasjonen for det den er uansett om den er positiv eller negativ.
Disse kortene sier ikke så mye om selve problemstillingen, men gir deg råd om hvordan du best kan forholde deg til den, og hvordan du skal møte utfordringene.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Orakelkort

Innlegg av moltepia »

Da bestilte jeg healing med englene :) Gleder meg til å prøve de ut :)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Orakelkort

Innlegg av Fero »

Jeg har også noen kort av Doreen Virtue, men er ikke superfan av dem. Jeg vil anbefale disse:

http://www.amazon.com/Earth-Magic-Oracl ... gy_b_img_y (god både på deg selv og andre)

http://www.amazon.com/Enchanted-Map-Ora ... acle+cards (min favoritt blandt orakelkort, god på deg selv og andre)

http://www.amazon.com/Fools-Wisdom-Orac ... ool+Wisdom (pga lang og veldig utfyllende tekst til hvert kort er denne best til bare eget bruk, for selvutvikling)

http://www.amazon.com/Psychic-Tarot-Ora ... akel+tarot (en blanding mellom orakelkort og tarot, ganske okay)

Har også mange flere, men disse er de jeg har lettest for å anbefale videre. Hun som har laget Enchanted Map har også et par andre stokker som er fine, et eller annet med Avalon, og noe annet Wisdom greier. Den jeg linket synes jeg desidert er hennes beste. Du kan også sjekke ut "The Answer is Simple" (tror det er Sonia Choquette).
Sist redigert av Fero på 20 Okt 2013 16:24, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 162
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - - Orakelkort

Innlegg av Borte.. »

Lilja skrev:
Vermilion Oriol skrev:Men...hvordan fungerer det? At de bare er positive og oppmuntrende? Jeg tenker når man skal lese dem. Sånn i forhold til problemstillinger? Jeg bare tenker sånn i forhold til Tarot, for der "forteller"
jo kortene om situasjonen for det den er uansett om den er positiv eller negativ.
Disse kortene sier ikke så mye om selve problemstillingen, men gir deg råd om hvordan du best kan forholde deg til den, og hvordan du skal møte utfordringene.
Hmm...ok.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moltepia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 78
Startet: 11 Sep 2013 18:04
10
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Orakelkort

Innlegg av moltepia »

Fero skrev:Jeg har også noen kort av Doreen Virtue, men er ikke superfan av dem. Jeg vil anbefale disse:

http://www.amazon.com/Earth-Magic-Oracl ... gy_b_img_y (god både på deg selv og andre)

http://www.amazon.com/Enchanted-Map-Ora ... acle+cards (min favoritt blandt orakelkort, god på deg selv og andre)

http://www.amazon.com/Fools-Wisdom-Orac ... ool+Wisdom (pga lang og veldig utfyllende tekst til hvert kort er denne best til bare eget bruk, for selvutvikling)

http://www.amazon.com/Psychic-Tarot-Ora ... akel+tarot (en blanding mellom orakelkort og tarot, ganske okay)

Har også mange flere, men disse er de jeg har lettest for å anbefale videre. Hun som har laget Enchanted Map har også et par andre stokker som er fine, et eller annet med Avalon, og noe annet Wisdom greier. Den jeg linket synes jeg desidert er hennes beste. Du kan også sjekke ut "The Answer is Simple" (tror det er Sonia Choquette).
Linkene dine virket ikke
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - - Orakelkort

Innlegg av Fero »

moltepia skrev:
Linkene dine virket ikke
Takk, fikset!
Antall ord: 8
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- - - Orakelkort

Innlegg av Fero »

Vermilion Oriol skrev:
Lilja skrev:Jeg har flere typer orakelkort.
Mine er "snillere" enn tarotkortene. Snillere, som i at de aldri kommer med negative ting, da alle kortene er positive og oppmuntrende.

Men overraskende ofte kommer de med passende ting likevel ;)


Der tarotkortene kan si mye om hendelser og personer, kommer orakelkortene mer med visdomsord og tankevekkere.
Men...hvordan fungerer det? At de bare er positive og oppmuntrende? Jeg tenker når man skal lese dem. Sånn i forhold til problemstillinger? Jeg bare tenker sånn i forhold til Tarot, for der "forteller"
jo kortene om situasjonen for det den er uansett om den er positiv eller negativ.
Jeg foretrekker de som ikke bare er snille. Englekortene til Doreen Virtue er en slik stokk. Fint når du trenger et oppmuntrende råd, men jeg synes generelt hennes kort blir litt for.. Tja, fargeløse. Alt er liksom bare kos og oppmuntring. De er ikke dårlige kort, men langt i fra noe jeg ville kjøpt igjen. Greit for de som er helt nye for orakelkort, men for folk som har drevet med tarot kan nok enkelte av stokkene hennes bli litt i "minste" laget.

Jeg er heller ikke videre imponert over illustrasjonene på de fleste av hennes stokker, dessverre. Mye ditt og datt som er satt sammen i samme stokk, uten å egentlig matche. Ødelegger litt for helheten for min del. Dette gjelder dog ikke alle hennes stokker, men en god del av dem.
Antall ord: 246
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links