Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerSverdenes dronning

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Sverdenes dronning

Innlegg av Jenny77 »

Jeg har brukt tarotkortene mine ganske aktivt en periode nå. Har lagt på alt mulig rart, men har nok blitt en del på kjærlighetsfronten min. Er vel i en heller ustabil situasjon på det området, med et forhold som er i startfasen. Håper jeg iallefall :flirt Kortene jeg får opp viser også at det kan bli noe mer. (Med bl.a De Elskende forbausende ofte som resultat)
Men et kort som stadig dukker opp nå, er sverdenes dronning. Hun kommer i alle slags legg, men nok mest på plasser som viser til hindringer, utvendige innflytelser, og håp eller frykt. Jeg har nok tolka det som en dame som kan komme mellom oss, men en liten stemme i bakhodet har sagt at det gjeldr meg.
Nå la jeg akkurat kort for å se hvordan uka mi kan se ut. En øvelse rett og slett, men da dukka hun jaggu opp her også! Jeg legger to kort for hver dag, for å lære å lese kort sammen. Hun ligger sammen 8 begre.

Kan hun bety noe så enkelt som at jeg godt kan spørre om hjelp iblant?
Og i det dette ukeslegget at hvis jeg er for stolt til å be om noe som helst, så skyver jeg andre unna?
Finner vel ut av det etterhvert som tiden går, men jeg bruker jo kortene som hjelp til å utvikle meg selv, og da hadde det vært fint å 'vite' ting før det er for sent :?
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Sverdenes dronning

Innlegg av Svartepus »

Nå er jeg litt (eller veldig) rusten på tarot men sverddronningen er et luftkort og kan relateres til tanker, det som skjer inni deg. Jeg tenker at hun kanskje er deg selv og representerer tankene dine. Kanskje tenker du for mye og trenger å bare la ting skje, bare stole på at ting går seg til? Det kan være smart å tenke gjennom ting av og til men noen ganger må man ta sats og bare følge strømmen i livet.

Det var ihvertfall det som slo meg her jeg sitter uten tarotboka mi ;)
Antall ord: 95
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Sverdenes dronning

Innlegg av Jenny77 »

Det kan nok også stemme, jeg har nok en tendens til å tenke ihjel ting. Men i de fleste beskrivelser jeg har lest betyr hun en dame som er vant til å klare seg alene. Og det er en ganske god beskrivelse av meg. Ikke alltid like positiv vet jeg, derfor tenkte jeg at hun kanskje betyr at jeg godt kan tillate meg å ta imot hjelp (eller støtte kanskje og) litt mer enn jeg liker å gjøre.

Men takk for innspill uansett :)
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Sverdenes dronning

Innlegg av Svartepus »

Husk også at å spå seg selv i tarot er veldig vanskelig da man har lett for å tolke litt for mye etter egne forhåpninger og erfaringer. Noen ganger leter man bevisst eller ubevisst etter spesifikke ting i kortene og har lett for å lese det man vil lese. Et helt løst eksempel (har ingenting med ditt forhold og spådommer rundt det å gjøre) er dersom man legger kortene med spørsmål om hvorvidt den man er forelsket i gjengjelder følelsene. I forelskelsens rus er det fort å tolke alt i retning av at det er følelser der, selv om kortene kanskje heller snakker om et godt samarbeid på jobb eller fruktbare ting i livet ellers og gode følelser knyttet til dette. Det er veldig fort å overse viktige ting og lese gjennom forutinntatte briller når man spår seg selv.
Det kan også være lurt å ikke stole blindt på tarotbøker. De kan være veldig god hjelp for nybegynnere og dem som er litt rusten og trenger et lite puff, men skal man gjøre gode lesinger må man løsrive seg fra tarotbøker og prøve å finne sine egne intuitive tolkninger. Betydningene av kort kan ofte være like individuelle som betydninger av drømmesymboler, så det beste er å ikke gå seg fast i faste universaltolkninger men finne sin egen vei. Man må også se på samspillet mellom kortene og ta med i beregningen at et kort kan ha litt forskjellige betydninger etter som hvilke andre kort det ligger sammen med. Noen gjør også forskjell på om kortet havner rett vei eller oppned mens andre tolker likens uansett hvilken vei det kommer. Alle har sin egen stil ;)

Det er nettopp derfor jeg helst spår andre i tarot og da helst folk jeg ikke kjenner for godt. Først da får man virkelig brynt seg litt på kortene og lærer masse om hvordan lese betydningen av dem.
Men joda, jeg har spådd meg selv mange ganger med vekslende suksess og vet hvor frustrerende det kan være å finne rette svarene fremfor ønskede svar. Og jeg er i overkant ivrig på å slå opp i tarotboka når jeg skal lese kortene... :mozilla_innocent: Men øvelse gjør mester.
Antall ord: 377
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Sverdenes dronning

Innlegg av Jenny77 »

Ja, vet det kan være vanskelig å spå seg selv, og spesielt da på temaer som betyr en del der og da. Jeg har ei som har spådd meg et par ganger, som også har lagt kort på det samme, og hun har sett det samme som meg. Men det skal vel sies at jeg ikke legger opp livet mitt etter kortene, jeg er nybegynner, og det er jeg fullt klar over.
Vurderer å kjøpe nye kort nå, med litt mer symboler, og trenger å slå opp i bøkene sjeldnere og sjeldne.

Men det er nok derfor jeg ikke har skjønt betydningen av sverdenes dronning, fordi jeg nok syns det er en grei egenskap å klare å ta vare på meg selv :-P
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Sverdenes dronning

Innlegg av Svartepus »

Symbolrike tarotkort er veldig kjekt som nybegynner og så kan man heller avansere til mer spesielle kort etterhvert. Men mange blir også inspirert av veldig spesielle tarotkort med vanskelig symbolikk og får nesten bedre til å bruke dem enn mer enkle kort. Det er vel smak og behag. Liker man bildene på kortene og føler at de appellerer til ens smak, følelser og gir inspirasjon kan de godt fungere selv om man er nybegynner og symbolikken er litt annerledes.

Lykke til med både det gryende forholdet og "tarotkarrieren"! ;)
Antall ord: 91
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links