Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerSøkegafler

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Søkegafler

Innlegg av Nephandi »

Jeg har drevet å lest litt opp på et nytt dowsing redskap kaldt en U pinne eller en søke gaffel. Dette er som to vanelige søkestenger satt sammen slik at de danner en U og så holder man i den korte enden for å bruke den. Er det noen her som har erfaring med å bruke denne typen søkestang? Jeg finner veldig lite informasjon om det på internet.
Antall ord: 68
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Søkegafler

Innlegg av Asbjørn »

Har aldri hørt om den, men regner med at den fungerer identisk med søkepinner.

A
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Søkegafler

Innlegg av Divine Spirit »

Enig med Asbjørn her.

Jeg har sett dem og jeg mener at det er søkepinner med et annet utseende. Kan ikke skjønne at det sku være noe annet spesielt med dem? Så det er nok bare å lese om søkepinner så blir det riktig i forhåld til det du har kjøpt! :)
Antall ord: 57
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Søkegafler

Innlegg av Nephandi »

Jeg bruker søkepinner. Det som disse U pinnene markedsføres som er å være veldig bra til å lete etter spøkelser siden man kan bruke stangen med en hånd mens den andre holder et EMF apperat eller annen form for dings samtiding, og jeg andtar det er nyttig, men jeg ser ikke helt da hvorfor man ikke bare kan bruke en søkepinne og se etter utslag på den eller en vippestang.

Nå har jeg ikke kjøpt noen U stang ennå siden de er vanskelig å få tak i og jeg ville vite litt mer om dem før jeg la ned pengene for å kjøpe en eller tiden til å lage en.
Antall ord: 114
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Søkegafler

Innlegg av Asbjørn »

Finnes det noen bilder ?

Regner med at du kan lage slike selv,- ved å bruke tynn ståltråd ( a la den som brukes på slike billige tørkestativ ).

Det skal ligge en tegning ett eller annet sted på forumet her som viser hvordan en søkepinne kan lages...

A
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Søkegafler

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg har søkepinner som er laget av messingkroker. Funker like bra med sveise-pinner eller noe annet metall. Sett de i et skrustykke og bare bøy dem. Eller klem de i en dør og bøy dem.

Hvis disse U-pinnene er dyre, så hadde jeg anbefalt å ikke kjøpe dem. Det funker like bra med hjemmelagde ting! :)
Antall ord: 61
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Søkegafler

Innlegg av Nephandi »

Ja det finnes bilder, et øyeblikk så skal jeg legge opp et.

Bilde

Uploaded with ImageShack.us

Messing er et helt fantastisk materiale når det kommer til det paranormale så messing stenger fungerer nok flott. Og jeg er enig, det er nok bedere å lage enn å kjøpe disse her. Hvis jeg ikke husker feil så her min mor fremdeles en masse redskaper etter min bestefar som kan brukes.

En annen løsning er å spørre noen studenter på mekanikk eller andre slike linjer om de vil lage stangen. Mange studenter er villige til å gjøre en slik småjobb som bare tar noen minutter med rett kunskap og redskap for en brøkdel av hva New Age butikker skal ha for stengene, og jeg vil heller gi pengene mine til en student som ikke har det så fett mens de studerer enn til en butikk som overpriser tingene sine noe så inn i granskauen i håp om at New Agere vil punge ut hva som helst for noe som egentlig bare er litt bøyd metall og et håndtak.
Antall ord: 181
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Søkegafler

Innlegg av Nephandi »

Woohoo, jeg fant en butikk på nettet som hadde disse søkegaflene relativt billig så nå har jeg bestilt meg en, jeg gleder meg til den kommer hit så jeg får prøvd den ut. :D
Antall ord: 36
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

- Søkegafler

Innlegg av Jan-Olav »

Den søkegaffelen/u'en kan du lett lage selv om du tar håndtaket på et 10 l. malingsspann og retter ut....;-)
Antall ord: 23
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Søkegafler

Innlegg av Nephandi »

Jeg vet, men siden jeg ikke har hverken malingspann eller metall kleshengere og jeg fikk tak i en for ikke så veldig mye penger så var jeg lat og valgte å kjøpe en isteden. :)
Antall ord: 34
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Søkegafler

Innlegg av Nephandi »

Da andkom søkegaffelen min i dag, jeg har ikke fått prøvd den ut ennå men på meg virker det å være et litt merkelig redskaå å jobbe med men gaffelen virker også å være ganske sensitiv. Den var vel utviklet mest for å gå og lete etter Ånder fordi man da kunne bruke en hånd til søkegaffelen og en til et eller annet måleutstyr og til det formålet tror jeg at den vil fungere bra. Jeg skal skrive litt mer og kanskje lage en Youtube video om dette dowsing redskapet når jeg får prøvd den ut skikkelig.
Antall ord: 105
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links