Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderLyskuler i rask fart på babycall camera jeg har i stuen

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
admin
Verifisert
Nettstedsansvarlig
Nettstedsansvarlig
Innlegg: 52
Startet: 04 Des 2002 11:31
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 23 ganger

Lyskuler i rask fart på babycall camera jeg har i stuen

Innlegg av admin »

Lyskuler i rask fart på babycall camera jeg har i stuen
Innlegg av Anonymous » lør 26 jan, 2019 0:42:21

Hei. Jeg har kjøpt ny leilighet. Fått alarm pga tidligere innbruddsforsøk.
Jeg har en banycall overvåkingskamera som jeg bruker t hunden min..
la meg nå i kveld å hørte noe rasle lyder..
sjekka inn på kamera og så et blått lys langt..
og små hvite kuler som svever fort rundt i rommet.
Føler meg ikke redd, første som slo meg var engler.. men.. søren om leiligheten e hjemsøkt.
Hvordan renser jeg leiligheten?
Kamera registrerer det ikke for det kunne sett ut som lysende hybelkaniner på speed rundt ibrommet.. hmmmm..
De "små hvite kulene" er nok det mange kaller for "orber" - altså noe som svever i rommet.
Babycall har egne infrarøde lamper som fungerer som kameralys, disse små kulene over og ved siden av linsa.
babycall.jpg
Disse ir-lampene lyser opp støv som er nært kamera ( innefor 20 cm ) og støvpartikler som vi alltid har i lufta rundt oss, vil da lyse opp i det området.
De "flyr" rundt, grunnet luftstrømmer.
Det blå lyset du nevner, er vanskelig å bedømme, da det ikke er noe bildet vedlagt.

Admin
Du har ikke de nødvendige tillatelsene til å se filene vedlagt dette innlegget.
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Lyskuler i rask fart på babycall camera jeg har i stuen

Innlegg av Morris »

Ja, dette høres jo rart ut da! Det er forresten mye som kan skje med slike små duppeditter. Når du nevner innbruddsforsøk og overvåkning, kom jeg i tanker på at det også har skjedd meg i en slik rullende fritidsbolig utenfor hjemmet, hvor jeg først prøvde ut en babycall sak... Etter en tid våknet jeg opp hver søndag morgen av russisk kommunikasjon fra denne...???Jeg fant etter hvert ut at det måtte være flykommunikasjon den tok inn? Vet fra før at jeg også har fått inn kommunikasjon mellom fly og flyplass på en båndopptaker jeg har - "Are you ready to take off?" lød det... :rabla

Så jeg ga da opp babycallen og kjøpte en bevegelsessensor som ringte meg opp på fasttelefonen, som jeg også kunne viderekoble til mobiltelefonen. Men denne feilet også, da den uten grunn gikk av midt på blanke søndagen, hvor jeg befant meg ute og kunne ikke fatte hva slags lyd jeg hørte. Jeg ble deretter oppringt fra en som hadde blitt oppringt av denne alarmen, men dette nummeret var jo ikke lagt inn - så her spøker det virkelig! At den gikk av uten grunn var en ting, men at den deretter ringte et annet telefonnummer enn det som var lagt inn virket helt absurd! .iik
En annen bevegelsessensoralarm jeg har, gikk på når jeg slo av og på lyset på badet (lysrør), men siden oppdaget jeg at også slike timere påvirker den. Så det er mange hensyn å ta med slik elektronikk som påvirkes av annen elektronikk - det må bare prøves og erfares? Så det får bli viltkamera heretter? :roll:
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Lyskuler i rask fart på babycall camera jeg har i stuen

Innlegg av Asbjørn »

Det er et begrep som heter "falsk deteksjon".
Se :
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 22#p206222
og
viewtopic.php?t=20749&start=40#p431795

Siden babycall drives av radiosignaler, ( tvsignaler er og radiobølger)
så kan man risikere saker som at andre radiosignaler slår inn.
Jo billigere utstyr, jo større sjanse for slik falsk deteksjon.

A
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Lyskuler i rask fart på babycall camera jeg har i stuen

Innlegg av Morris »

Joda, radiosignaler er en ting, og hvor dyr en alarm må være for å ikke avgi falsk deteksjon en annen. Det hele kommer an på skjerming av falske signaler, og slik sett er et stykke sølvpapir nok? Det blir brukt også i elektronisk krigføring. At røykvarsleren går av ved at en står i dusjen (falsk deteksjon av røykvarslere) kommer nok av for høy luftfuktighet, og lite å gjøre noe med annet enn å flytte den langt nok unna, men ikke alltid godt nok det heller om røykvarsleren er av den sensitive typen. Andre ting som kan utløse falske alarmer kan være plutselige strømfall etc., så jammen er der mange ting som kan spille inn... en hybelkanin i farta er nok?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links