Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes kirkeruiner igjen.....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TB
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 02 Apr 2006 14:53
18

Innlegg av TB »

Thyrin skrev:Nå har det gått nesten 2 mnd siden vi var på nes, og nå begynner jeg nesten å lure på om vi har "fått med oss noe" :mozilla_laughing:

Det starta på turen oppover til trøndelag samme dagen....
Ei sånn reim (ingen bilekspert! Registerreim eller no sånt?) røyk... Midt i en tunnell... Fikk trilla ut av tunellen og ut i veikanten, og der stor vi da. Mellom to tuneller. Midt mettom trondheim og stjørdal... Sent på kvelden og mørkt....
Han kompisen som var med begynte å lure på om vi skulle prøve å hive ut de steinene som ble tatt med ( da vi var på nes ble det samlet 6 "nedfallssteiner" hvorhav han beholdt tre og jeg fikk tre.... har alltid elsket stein..... :mozilla_oops: ) for å se om bilen starta da, men vi lot vær og fant jo etterpå ut at det ville jo ikke gjort noen forskjell i så måte allikevel.....
Kom oss nå tilslutt hjem, takket være en veldig god kompis!

Han som hadde vært med oss til nes ville plutselig ikke ha steinene lenger (litt vel overtroisk etter min mening) så de har nå ligget i bilen siden...
Inntil for ca en uke siden... For da har det vært så mye med den bilen at tilogmed jeg begynner å bli skeptisk!
Batteri, 2-3 dynamo(?)reimer, sikkerhetssele (det var bikkja) og nå dynamo'n....
Greit det er ingen ny bil, men hvorfor kommer alt på en gang!
Så i tillegg til nye vinterdekk og eu-kontrollen (der vi fikk bilen godt gjennomgått priv av mekaniker først, og fikset småting og tang og litt større ting) så tror jeg vi må ha brukt over 10000 på **BANNEORD!?** skrapet i løpet av 2,5 mnd....
Aldri hatt så mye problemer med bilen før...... :mozilla_yell:

Er det rart man begynner å lure? :mozilla_laughing:
Nå tror jeg nok egentlig at det ikke er så veldig paranormalt egentlig, for "mine" steiner har ligget i stuen helt siden vi kom hjem uten at det har hatt noen innvirkning på noe. :mozilla_smile:

Men hvem vet :mozilla_wink:
Tok dere steinene på kirkegården? Lå de på noen graver? Her oppe lærer vi allerede som småbarn, at vi aldri skal ta noe med oss, som er i kirkegården, eller på gravene. De som likevel har gjort det, har "fått noe med seg", og da er det ikke annet å gjøre, enn å bringe det tilbake dit man tok det - for å få fred....
Antall ord: 426

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

June: det står Stub på korset like ved grava til Finckenhagen
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

MOT: du har rett i det du sier.. hører barnegråt nede ved barnegravene.. hørt det selv.. og sett Finckenhagen har jeg også sett.. er veldig mye tempratur forskjeller der også..
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

Hondababe skrev:MOT: du har rett i det du sier.. hører barnegråt nede ved barnegravene.. hørt det selv.. og sett Finckenhagen har jeg også sett.. er veldig mye tempratur forskjeller der også..
Hvordan ser han ut?
Antall ord: 39
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

det er ihvertfall familie... okke som. :)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

veit ikke hvordan jeg skal forklare det.. høy, mørk, svart på en måte
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

tintin skrev:
Hondababe skrev:MOT: du har rett i det du sier.. hører barnegråt nede ved barnegravene.. hørt det selv.. og sett Finckenhagen har jeg også sett.. er veldig mye tempratur forskjeller der også..
Hvordan ser han ut?
Tja, si det du. Men hvis du er på Nes kirkeruiner rundt 01:45 om natta og det kommer en fyr halvveis gjennomsiktig og kledd i 1700 talls klær kan du jo alltids spørre ham ...
Antall ord: 78
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

var på nes i går.

Bilde
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Er det fremkommelig der nede nå?
Antall ord: 6
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

jada. går helt fint å kjøre helt opp.
mye humper og sånn i veien da, så det lønner seg å tisse før du reiser.... noe jeg glemte....*glis*
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Runar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 05 Apr 2006 08:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Runar »

var der en tur i fjor, leste høyt fra alle gravene, var på ukikksposten, gikk rundt "uthuset", var på utedoen. merket ingen verdens ting.

Bortsett fra at det var ett fint sted, fint vær var det den dagen også.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

Dan skrev:
tintin skrev:
Hondababe skrev:MOT: du har rett i det du sier.. hører barnegråt nede ved barnegravene.. hørt det selv.. og sett Finckenhagen har jeg også sett.. er veldig mye tempratur forskjeller der også..
Hvordan ser han ut?
Tja, si det du. Men hvis du er på Nes kirkeruiner rundt 01:45 om natta og det kommer en fyr halvveis gjennomsiktig og kledd i 1700 talls klær kan du jo alltids spørre ham ...
Det er klart jeg kan spørre!!! Men jeg mener om noen har sett ham, må man kunne forklare hvordan han ser ut.
Antall ord: 103
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Seraphim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 07 Nov 2005 22:36
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Seraphim »

Hei hei :)
Jeg bor i Nes, og har vært ved kirkeruinene flere ganger opp igjennom, på skoletur o.l., men har aldri noensinne opplevd noe overnaturlig der. Så jeg lurte på, dere som har hørt/sett ting der, har dere evner utenom det vanlige, og pleier å legge merke til slike ting, siden dere opplever så mye? Har aldri merket noen verdens ting, ei heller ingen jeg kjenner. Syns det er rart at noen merker så mye, mens andre merker ingenting. Har faktisk ikke opplevd noe overnaturlig i hele mitt liv... min sjette sans må være underutviklet :) (Og det er kanskje like greit med tanke på hvor mye skummelt jeg har lest rundt her, hehe.)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kaliiha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 09 Apr 2006 18:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Årnes

Innlegg av Kaliiha »

Hei hei Smile
Jeg bor i Nes, og har vært ved kirkeruinene flere ganger opp igjennom, på skoletur o.l., men har aldri noensinne opplevd noe overnaturlig der. Så jeg lurte på, dere som har hørt/sett ting der, har dere evner utenom det vanlige, og pleier å legge merke til slike ting, siden dere opplever så mye? Har aldri merket noen verdens ting, ei heller ingen jeg kjenner. Syns det er rart at noen merker så mye, mens andre merker ingenting. Har faktisk ikke opplevd noe overnaturlig i hele mitt liv... min sjette sans må være underutviklet Smile (Og det er kanskje like greit med tanke på hvor mye skummelt jeg har lest rundt her, hehe.)

Jeg har i mange år vært vitne til overnaturlige fenomener, som å se døde personer.
Min mormor døde i huset jeg bodde i tidligere, av alderdom, og hun gikk igejn i mange år, helt til vi flyttet.
Når man var i kjelleren kunne man høre noen gå over gulvet i rommet over oss ol. Jeg vet selv at jeg er veldig mottakelig for overnaturlige energier ol, veldig mye pga slekten min tilbakeover i tid.

Min bror og hans forlovede sov nede i kjellerstuen for noen år siden, før vi flyttet, og bror min våknet av at forloveden hans stod i halvveis bue i sengen, og røde merker ble gradvis mer og mer synlige på halsen hennes.Broren min hadde dyttet tyil henne og ristet i henne, da ga det seg. Da han spurte hva det var sa hun at en gammel dame hadde prøvd å kvele henne. Hun kunne fortelle at damen hadde store runde briller, og en stor hvit nattkjole, noe som mormor hadde den natten hun døde. Noe hun ikke kunne vite. Da hun hadde fått roet seg ned og de la seg ned for å slappe av, snur bror min hodet mot en av dataene som stod i hjørnet og kunne tydelig se gjenspeilet av mormor ståendes i døren, i pc skjermen.

nok omk det,

Første gang jeg var på Nes kirkeruiner, merket jeg at så fort jeg kom innenfor porten , så kjente jeg en svak kvalme, samtidig som jeg følte en utrolig sorg.

Jeg stod lenge ved alteret uten å gjøre noe som helst, uten å si noe, med øynene lukket. Jeg følte da en liten dragning mot høyre, rett utenfor den ene døråpningen, ned mot elva. Jeg tuslet bort dil døråpningen og ble ståendes en stund. Helt uten forvarsel, kjente jeg at musklene i kroppen min stivnet, og jeg kunne kjenne et trykk i brystet, og det var som om jeg fikk vanskligere for å puste. Trykket ble sterkere og sterkere, og jeg følte at noen kom gåendes rett mot meg, det nådde ett punkt hvos jeg var sikke rpå at jeg skulle besvime, da kjente jeg at den energien som hadde kommet mot meg, fortsatte bak meg, igjennom meg, for jeg kjente trykket dra seg ut igjennom ryggen min.

Jeg følte en trang til å gråte, for hva enn som hadde passert meg, hadde gjenlatt en sorg av en tragedie. Jeg følte tapet av ett barn. Som om jeg hadde mistet en datter\sønn.


Andre gangen jeg var der var på dagstid, sammen med en god venn. Denne gangen merket jeg ingenting ved alteret, men ved "hoved" inngangen i venste hjørne, merket jeg en kjølig energi, en viss bitterhet. Utenom dte gikk alt bra. Jeg gikk rundt hele kirken og bort til alle gravene. men da jeg kom bort til den ene graven ved siden av ett tre, ned mot elven, begynnte dte igjen. I samme øyeblikk som jeg såvidt rørte ved gravstøtten ble jeg grepet av en utrolig kvalme og det føltes ut som om noen stjal av min egen energi. Jeg begynnte å gå bort, mot bilen igjen, men det føltes ut som om noen holdt meg igjen, og dte var vanskelig å gå. Da vi dro hjemmover påpekte kameraten min det at jeg var blek som ett lik. Da jeg kom hjem måtte jeg rett og slett kaste opp, på grunn av den energien jeg hadde følt , som på meg virket bitter og hevngjerrig, samtidig som den var ensom.


Det er ikke første gangen ejg har opplevd slike fenomener på forskjellige steder rundtom i norge og andre land. Men det er først her på Nes kirkeruiner jeg har kunnet kategorisere og beskrive de energiene jeg har følt.
Antall ord: 770

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Hondababe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 15 Mar 2006 10:44
18

Innlegg av Hondababe »

og hvor sto det Stub hen???
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !