Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNes kirkeruiner igjen.....

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
s4n
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Okt 2005 22:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Borgen/Ullensaker/Akershus

Innlegg av s4n »

Hmm.. Aldri vært der. Får ta meg en tur dit enten imorgen kveld eller på lørdagskvelden for å kjenne på energiene der. =)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M.Mimsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 05 Aug 2005 12:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av M.Mimsen »

Kenneth: Du har fullstendig rett - vet ikke helt hvor jeg var i går. Beklager!!!
kirken ble bygd for 1000 år siden!!! Men det kan spores aktivitet tilbake til 3000 år siden.
Neste gang ska jeg holde kjeft .-)
Antall ord: 38
M. Mimsen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

Nes Kirkeruiner; Det er absolutt ikke noe "ondt" og skummelt der, men det er ganske sterke energier på visse steder.

Spesielt rundt kl 02:00 er det mye aktivitet, som gir seg kl 02:30. Og da blir det totalt stille (ihvertfall i selve kirkeruinområdet).

Like nedenfor ruinene så er det et hus og et skjul. Høre side av skjulet (med ryggen mot ruinene), er det også en del energi.

Men som sagt, ikke kom og si at det er et skummelt sted, for det er et veldig vakkert sted med bare avslappede energier.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Nå har det gått nesten 2 mnd siden vi var på nes, og nå begynner jeg nesten å lure på om vi har "fått med oss noe" :mozilla_laughing:

Det starta på turen oppover til trøndelag samme dagen....
Ei sånn reim (ingen bilekspert! Registerreim eller no sånt?) røyk... Midt i en tunnell... Fikk trilla ut av tunellen og ut i veikanten, og der stor vi da. Mellom to tuneller. Midt mettom trondheim og stjørdal... Sent på kvelden og mørkt....
Han kompisen som var med begynte å lure på om vi skulle prøve å hive ut de steinene som ble tatt med ( da vi var på nes ble det samlet 6 "nedfallssteiner" hvorhav han beholdt tre og jeg fikk tre.... har alltid elsket stein..... :mozilla_oops: ) for å se om bilen starta da, men vi lot vær og fant jo etterpå ut at det ville jo ikke gjort noen forskjell i så måte allikevel.....
Kom oss nå tilslutt hjem, takket være en veldig god kompis!

Han som hadde vært med oss til nes ville plutselig ikke ha steinene lenger (litt vel overtroisk etter min mening) så de har nå ligget i bilen siden...
Inntil for ca en uke siden... For da har det vært så mye med den bilen at tilogmed jeg begynner å bli skeptisk!
Batteri, 2-3 dynamo(?)reimer, sikkerhetssele (det var bikkja) og nå dynamo'n....
Greit det er ingen ny bil, men hvorfor kommer alt på en gang!
Så i tillegg til nye vinterdekk og eu-kontrollen (der vi fikk bilen godt gjennomgått priv av mekaniker først, og fikset småting og tang og litt større ting) så tror jeg vi må ha brukt over 10000 på det jævla skrapet i løpet av 2,5 mnd....
Aldri hatt så mye problemer med bilen før...... :mozilla_yell:

Er det rart man begynner å lure? :mozilla_laughing:
Nå tror jeg nok egentlig at det ikke er så veldig paranormalt egentlig, for "mine" steiner har ligget i stuen helt siden vi kom hjem uten at det har hatt noen innvirkning på noe. :mozilla_smile:

Men hvem vet :mozilla_wink:
Antall ord: 359
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lehni
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 10 Nov 2004 15:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: valdres

Innlegg av lehni »

hvor er igrun dette???
er så mange steder som kalles Nes. las at det var på østlandet- er det i
Oppland? mellom hønefoss og valdres?!
eller hvor?? HVOR????

ingen som kan legge ut bilder av denne kirkeruinen da? dere sier jo det r en nydelig plass, sikekrt flere som vil se...:)
Antall ord: 52
~*lehni*~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M.Mimsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 05 Aug 2005 12:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av M.Mimsen »

Hei.

Nes Kirkeruiner ligger ved Vormsund på Østlandet. Fra Oslo kjører man til Kløfta (mot Gardermoen) ved Kløfta - ta av mot Kongsvinger. Når du passerer Vormsund er det ikke langt igjen.

Opplever stedet som , tja - jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det.... har apsolutt ikke opplevd tendenser til ondskap - men jeg har aldri vært der natterstid :mozilla_laughing: det er mange former for energier der, så det er vanskelig å skille hva som er hva... Det er det mest beskrivende jeg kan si.... tror jeg :mozilla_oops:
Antall ord: 90
M. Mimsen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

her er et par bilder fra nes...
Bilde

Bilde
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

og et par til...

Bilde

Bilde
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Thyrin skrev:Nå har det gått nesten 2 mnd siden vi var på nes, og nå begynner jeg nesten å lure på om vi har "fått med oss noe" :mozilla_laughing:

Det starta på turen oppover til trøndelag samme dagen....
Ei sånn reim (ingen bilekspert! Registerreim eller no sånt?) røyk... Midt i en tunnell... Fikk trilla ut av tunellen og ut i veikanten, og der stor vi da. Mellom to tuneller. Midt mettom trondheim og stjørdal... Sent på kvelden og mørkt....
Han kompisen som var med begynte å lure på om vi skulle prøve å hive ut de steinene som ble tatt med ( da vi var på nes ble det samlet 6 "nedfallssteiner" hvorhav han beholdt tre og jeg fikk tre.... har alltid elsket stein..... :mozilla_oops: ) for å se om bilen starta da, men vi lot vær og fant jo etterpå ut at det ville jo ikke gjort noen forskjell i så måte allikevel.....
Kom oss nå tilslutt hjem, takket være en veldig god kompis!

Han som hadde vært med oss til nes ville plutselig ikke ha steinene lenger (litt vel overtroisk etter min mening) så de har nå ligget i bilen siden...
Inntil for ca en uke siden... For da har det vært så mye med den bilen at tilogmed jeg begynner å bli skeptisk!
Batteri, 2-3 dynamo(?)reimer, sikkerhetssele (det var bikkja) og nå dynamo'n....
Greit det er ingen ny bil, men hvorfor kommer alt på en gang!
Så i tillegg til nye vinterdekk og eu-kontrollen (der vi fikk bilen godt gjennomgått priv av mekaniker først, og fikset småting og tang og litt større ting) så tror jeg vi må ha brukt over 10000 på det jævla skrapet i løpet av 2,5 mnd....
Aldri hatt så mye problemer med bilen før...... :mozilla_yell:

Er det rart man begynner å lure? :mozilla_laughing:
Nå tror jeg nok egentlig at det ikke er så veldig paranormalt egentlig, for "mine" steiner har ligget i stuen helt siden vi kom hjem uten at det har hatt noen innvirkning på noe. :mozilla_smile:

Men hvem vet :mozilla_wink:
Du vet at området er fredet, og at det er forbudt å stjele sten der fra?
Antall ord: 377
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

hadde nok tatt turen og lagt de tilbake jeg.....

moahahaha
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Ha, ha, stjele stein. Den var god.
Jeg tror ikke de tok stein fra kirkeveggen heller da. Det ville jo være ulovlig og umoralsk. Men å plukke med seg en vanlig stein fra bakken er vel ikke alvorlig miljøkriminalitet heller. Greit nok at steinene muligens teknisk sett også er fredet, men noen ganger må fornuften få råde over loven. Å ta med seg en stein er en bagatell.
Hvis man henger seg opp i bagateller er det ikke resurser til å ta tak i de virkelige problemene. Personlig ville jeg se på det å kaste fra seg et tyggispapir som 100 ganger verre enn å ta med seg en stein.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M.Mimsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 05 Aug 2005 12:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av M.Mimsen »

Flotte bilder!!!
Antall ord: 2
M. Mimsen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Bjørn skrev:Ha, ha, stjele stein. Den var god.
Jeg tror ikke de tok stein fra kirkeveggen heller da. Det ville jo være ulovlig og umoralsk. Men å plukke med seg en vanlig stein fra bakken er vel ikke alvorlig miljøkriminalitet heller. Greit nok at steinene muligens teknisk sett også er fredet, men noen ganger må fornuften få råde over loven. Å ta med seg en stein er en bagatell.
Hvis man henger seg opp i bagateller er det ikke resurser til å ta tak i de virkelige problemene. Personlig ville jeg se på det å kaste fra seg et tyggispapir som 100 ganger verre enn å ta med seg en stein.
Ja ikke sant.

Hva er igjen av kirkeruinene hvis de par tusen som er innom hvert år tenker det samme?
Antall ord: 131
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

M.Mimsen skrev:Flotte bilder!!!
takk du! :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Ory^
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 17 Okt 2005 22:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av ^Ory^ »

Hehe.. Er det noen fler skumle energier der enn på Strømmen Storsenter da? Neppe.. :) Sikkert et behagelig sted å være.. Det er iallfall veldig pent oppover der :) Vel verdt en titt!
Antall ord: 32
Måtte lys og varme være med dere =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links