Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkjønner ikke dette jeg; døde som tror de lever!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Tom_33 skrev:
Aerius skrev: PS: Tom, er du skeptiker? :)
Nei...egentlig ikke, jeg er overhodet ikke skeptisk til fenomener av noe slag for slik jeg ser det er faktisk ALT mulig, jeg er skeptisk til mennesker fordi mye av det de påstår umulig kan stemme overens med "virkeligheten" slik jeg ser den. ;-)
Jeg kanskje tar og gifter meg med deg når jeg blir stor, Tom! ;)
Tom_33 skrev:
Biejjie skrev:For meg finnes nemlig urkraften i alt!
Jepp...ikke bare finnes den i alt men den er en forutsetning for alt... ;-)
Ja, da er vi het enig! :D
Antall ord: 101
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Biejjie skrev:Men vi skaper ikke dem. Det er hjernen vår, sinnet vårt, som former det bildet som representerer dem. Skikkelsen, utseendet, karakteren, kanskje til og med personligheten de tar utformes i individets sinn under påvirkning av kulturen h*n lever i.

Om det også er vi som skaper selve fenomenet - altså hjelperne selv - så må dette være noe som går utenfor individets og kulturens grenser. Og da er vi inne på mennesket som art. Det er godt mulig at det er et enda videre fenomen som inkluderer andre arter også - har katter hjelpere, for eksempel...?
For det første...hvordan kan du vite at vi IKKE skaper dem...for det andre hvis det er sinnet vårt som skaper dette bildet så er det vel denne delen av oss som evnt er i kontakt med den kollektive bevistheten og det er jo ut ifra den hjelperne også springer ut...derfor påstår jeg ennå at vi kan skape dem...
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Leah skrev:
En teori går på at vår egen kollektive høyere bevissthet utgjør Gud. Flere synspunkter
Jeg kan ikke få det til å stemme at Gud/Urkraften/eller hva man foretrekker å kalle det ikke skal være mer enn summen av menneskenes bevissthet.

Vi mennesker har jo ikke engang eksistert spesielt lenge (hvertfall ikke her på jorda). Og jeg tenker at det finnes en liten del av urkrafen i alt.

Samtidig tror jeg det finnes en opprinnelig kraft som et "styrende prinsipp" bak det hele. Alt som lever har fått en liten bit av denne kraften i seg. Hvordan denne kraftens vesen er blir jo bare spekulasjoner fra min side. Personlig ser jeg det for meg som ren god energi uten noen slags form egentlig. Hvertfall ingen "far i himmelen"

Ellers så hadde vi en tråd for noen uker siden der vi diskuterte hva som var meningen med inkarnasjon, hvorfor vi er her for å lære (altså et av de grunnleggende bakenforliggende prinsipper). Finner ikke igjen tråden nå dessverre. Men Asbjørn hadde et forslag om at vi var her for å lære fordi vi skulle befolke andre planeter når vi var utlært.

Vilya
Antall ord: 202
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Tom_33 skrev:Nei...egentlig ikke, jeg er overhodet ikke skeptisk til fenomener av noe slag for slik jeg ser det er faktisk ALT mulig, jeg er skeptisk til mennesker fordi mye av det de påstår umulig kan stemme overens med "virkeligheten" slik jeg ser den. ;-)
Ja hva er virkeligheten?
Jeg ser gjennom tråden her at det er mange bastante meninger om både det ene og det andre. For meg virker det som at "lest er sant" - eller "fornemmet er sant"?
Sannheten er at ingen av oss her inne "vet".
Vi antar, har teorier, tror, "ser" og antar igjen.
Jeg tror alle av oss har en større eller mindre tro på at det finnes en åndeverden, men der stopper også all enighet.
Vi skaper vår egen virkelighet i denne verden, hvorfor skulle vi ikke skape vår egen virkelighet om åndeverdenen?
Medier "ser" mere enn oss vanlige - men hva de ser kan også være farget av hva "vi ønsker å se". I alle fall når det gjelder hjelpere.
Jeg har lest en eller annen plass at det skal mye energi til, fra en ånd, før denne klarer å vise seg på vårt frekvensområde. Derfor "ser" man mange ganger bare diffuse ansikter og skjelden hele kropper.
At disse synene kan bli tildels skremmende, for mange, kan jo også bero på at ånden ikke klarer å manifistere seg godt nok, til å vise seg slik du ønsker å se den.
Vi hører flere ganger snakk om overdimensjonerte øyne, noe som kan være skremmende i seg selv.
Kanskje øynene er lettest å manifistere fra åndenes side?

Men som tidligere sagt, dette er egentlig bare tanker om en virklighet. Hverken jeg eller andre har svaret.
Å snakke om åndeverdenen blir som å plukke sammen fragmenter av NDO og sette sammen en teori.
Foreløpig tror jeg ingen av oss har sannheten - så slutt å være bastant
:wink:
Antall ord: 317
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Gudamei. Da er vi enige så langt. Men hvordan dette fungerer i praksis tror jeg går over min fatteevne i denne inkarnasjonen ihvertfall...
Og videre, hva er det endelige målet? Meningen bak vår eksistens? Absolutt kjærlighet, perfeksjon i ånden osv, er det godt nok svar? Hva er meningen med det???

Enda fler spørsmål som det kanskje ikke er noe vits i å spekulere på så lenge vi finnes i denne versjonen... hehe
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

ja atte det er jo sånn i HP-bøkene! En av lærerene er et spøkelse, og han vet det ikke selv! Det var bare en dag har reiste seg, åsså forlot han kroppen sin, uten at han la merke til det!

Men seriøst, det må være grusomt å ikke vite at man er død. Tenk deg at du f.eks er i parken med familien din, og plutselig blir du skutt av en snikskyter og dør momentant. Da får du ikke forberedt det på å dø, da vet du ikke at du er død. Du blir fanget mitt mellom verdenene lissom...
Antall ord: 109
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

tussi skrev:ja atte det er jo sånn i HP-bøkene! En av lærerene er et spøkelse, og han vet det ikke selv! Det var bare en dag har reiste seg, åsså forlot han kroppen sin, uten at han la merke til det!

Men seriøst, det må være grusomt å ikke vite at man er død. Tenk deg at du f.eks er i parken med familien din, og plutselig blir du skutt av en snikskyter og dør momentant. Da får du ikke forberedt det på å dø, da vet du ikke at du er død. Du blir fanget mitt mellom verdenene lissom...
"Den sjette sansen" ja... *S*
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Tom_33 skrev:
tussi skrev:ja atte det er jo sånn i HP-bøkene! En av lærerene er et spøkelse, og han vet det ikke selv! Det var bare en dag har reiste seg, åsså forlot han kroppen sin, uten at han la merke til det!

Men seriøst, det må være grusomt å ikke vite at man er død. Tenk deg at du f.eks er i parken med familien din, og plutselig blir du skutt av en snikskyter og dør momentant. Da får du ikke forberedt det på å dø, da vet du ikke at du er død. Du blir fanget mitt mellom verdenene lissom...
"Den sjette sansen" ja... *S*
hæææ?
Antall ord: 120
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Biejjie skrev:
Tom_33 skrev:Her tror jeg dere er inne på essensen...hvordan kan dere da si at "alle" har hjelpere, bare at man ikke er i stand til å merke deres nærvær?? Hvis hver enkelt "skaper" (som jeg synes er et veldig bra uttrykk her) sine egne hjelpere/guider utifra egen tro og overbevisning...er ikke da sansynligheten større for at de fleste ikke har hjeøpere, men at de som får "se" sine ved hjeøp av medier o.l. egentlig skaper seg hjelpere ved hjelp av mediumet og at disse ikke var der tidligere.
Men vi skaper ikke dem. Det er hjernen vår, sinnet vårt, som former det bildet som representerer dem. Skikkelsen, utseendet, karakteren, kanskje til og med personligheten de tar utformes i individets sinn under påvirkning av kulturen h*n lever i.

Om det også er vi som skaper selve fenomenet - altså hjelperne selv - så må dette være noe som går utenfor individets og kulturens grenser. Og da er vi inne på mennesket som art. Det er godt mulig at det er et enda videre fenomen som inkluderer andre arter også - har katter hjelpere, for eksempel...?
Tror de viser seg som du vil de skal vise seg. Tror du på jesus , kommer
jesus og viser seg. Tror du på helvete for du se noe du tror er helvete.

Mange som har dødd brått tror jeg henger fast her på jorden. De er kansje ikke klar over at de er døde.
Antall ord: 257
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Vilya skrev:Leah skrev:
En teori går på at vår egen kollektive høyere bevissthet utgjør Gud. Flere synspunkter
Jeg kan ikke få det til å stemme at Gud/Urkraften/eller hva man foretrekker å kalle det ikke skal være mer enn summen av menneskenes bevissthet.

Vi mennesker har jo ikke engang eksistert spesielt lenge (hvertfall ikke her på jorda). Og jeg tenker at det finnes en liten del av urkrafen i alt.

Samtidig tror jeg det finnes en opprinnelig kraft som et "styrende prinsipp" bak det hele. Alt som lever har fått en liten bit av denne kraften i seg. Hvordan denne kraftens vesen er blir jo bare spekulasjoner fra min side. Personlig ser jeg det for meg som ren god energi uten noen slags form egentlig. Hvertfall ingen "far i himmelen"

Ellers så hadde vi en tråd for noen uker siden der vi diskuterte hva som var meningen med inkarnasjon, hvorfor vi er her for å lære (altså et av de grunnleggende bakenforliggende prinsipper). Finner ikke igjen tråden nå dessverre. Men Asbjørn hadde et forslag om at vi var her for å lære fordi vi skulle befolke andre planeter når vi var utlært.

Vilya


Menneskesjelene har eksistert alltid, i den grad tid eksisterer.

Hva er så meningen med eksistensen på disse andre planetene, etter at vi er utlært??



Tom: Hjelperne eller guidene er sjeler på lik linje med oss, har samme opphav, så vi kan ikke skape dem, like lite som jeg kan skape deg. Hvis du er blant dem som tror at alt er fantasi og at menneskene rundt deg er resultat av din egen innbilning, tar diskusjonen derimot en helt annen vri.

Guidene våre tror jeg ikke egentlig har noe menneskelig utseende (Dame med klær fra 1700-tallets england e.l.), men hvis de av en eller annen grunn absolutt skal vise seg for oss, er det vel sannsynlig at de vil ikle seg en form som er tillitsvekkende for oss og som klargjør deres rolle i forhold til oss som åndelige veiledere.

Imidlertid tror jeg ikke guidene kan lyve for oss, ved å ta på en maske de aldri har hatt som menneske.
Antall ord: 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Leah skrev:
Hva er så meningen med eksistensen på disse andre planetene, etter at vi er utlært
Det har jeg overhode ingen anelse om! Og det blir jo også en slags evighetsspørsmål hvor vi hele tiden kan spørre om hva som er meningen. Hvis vi hadde et forslag til meningen med eksistensen på andre planeter kunne vi jo spurt hva som var meningen med det igjen.


Leah skrev:
Menneskesjelene har eksistert alltid, i den grad tid eksisterer.
.

Mulig det, men har de eksistert her? Synes det blir litt for snevert å ikke inkludere andre ting som lever i betegnelsen på det guddommelige. Hvorfor er vi mennesker opphøyd over dyra f.eks.

Vel, uansett er dette bare mine tanker. Jeg har ingen fasitsvar på noen av disse spørsmålene. Kan bare tro og anta.

Vilya
Antall ord: 139
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Vilya skrev:Leah skrev:
Hva er så meningen med eksistensen på disse andre planetene, etter at vi er utlært
Det har jeg overhode ingen anelse om! Og det blir jo også en slags evighetsspørsmål hvor vi hele tiden kan spørre om hva som er meningen. Hvis vi hadde et forslag til meningen med eksistensen på andre planeter kunne vi jo spurt hva som var meningen med det igjen.


Leah skrev:
Menneskesjelene har eksistert alltid, i den grad tid eksisterer.
.

Mulig det, men har de eksistert her? Synes det blir litt for snevert å ikke inkludere andre ting som lever i betegnelsen på det guddommelige. Hvorfor er vi mennesker opphøyd over dyra f.eks.

Vel, uansett er dette bare mine tanker. Jeg har ingen fasitsvar på noen av disse spørsmålene. Kan bare tro og anta.

Vilya


Det er akkurat hva jeg mener, enkelte ting er helt meningsløse å diskutere fordi vi er avkåret fra å forstå dem så lenge vi er i menneskekropp, så som begrepet tid, uendelighet og alle tings hensikt.

Og mennesket er ikke opphøyd over dyra. Det er like mye guddommelig i katta mi som i meg.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Aerius skrev:Kanskje vi satt å ventet på at jorda skulle bli ferdig til innflytting..?
At dinosaurene skulle dø, apene bli mennesker :P

Kanskje vi var små grønne menn på en annen planet mens vi venta.. siden menneske sjelen alltid skal ha vært her :)

Lurer også på hvorfor vi er så mye smartere enn de andre dyrene vi deler jorda med.. vel, ike alt vi gjør er så smart men..


Tror ikke vi er smartere enn dyra eller at du er smartere enn en person med alvorlig hjerneskade, eller at jeg er smartere enn en nyfødt baby.
Det er bare kroppene våre som gir oss ulike begrensninger i øyeblikket.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Vilya »

Leah skrev:
Og mennesket er ikke opphøyd over dyra. Det er like mye guddommelig i katta mi som i meg.
Ja, da er vi enige om det! :)

Vilya
Antall ord: 29
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links