Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkjønner ikke dette jeg; døde som tror de lever!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

khufu skrev:En hjelper og en Guide er bare to forskjellige benevnelser paa det samme. At vi har hjelpere alle sammen , det har vi og de fleste har opp til fem stk. Det at det ikke var nok hjelpere til aa hjelpe alle over etter tsunamien er jo bare tull!!!!! Det er jo ikke derfor hjelperene er der, de er der for aa guide oss aandelig i vaart jordiske liv.

Naar man ikke komer seg over raskt nok til et heoyere nivaa saa er det fordi energien i din tilstand var for lav akkurat da og at frykten for forandring og virkeligheten ble for stor. Naar man doer saa er man fortsatt paa denne planet men, om er en saa kalt gjenganger saa er man bare litt mere bundet til lavere energier .Og de kan faktisk loese seg opp selv om man alltid sier at de trenger hjelp til dette.
Nå tenkte jeg mest på Larsrolle sin definisjon av Hjelper vs. Guide da...
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Jeg tror hjelper og guide er det samme.

Guide = en import fra engelskspråklige land (via New Age-bevegelsen)
Hjelper = har utviklet seg her i Norden (blant folk flest som en parallell og et alternativ til det kristne begrepet skytsengel)
Antall ord: 40
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

asså,de er jo ikke døde sånn sett..
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

shocola skrev:asså,de er jo ikke døde sånn sett..
Er ikke sikker på hva du mente med den kommentaren, shocola, men det du sa fikk meg til å tenke på følgende: Det er ikke så veldig lenge siden døden ble sett på som en slags sykdom bland vanlige nordmenn. En sykdom der kroppen råtnet bort, liksom. Man brukte å riste på hodet og småle når doktoren ville komme og undersøke kroppen og skrive dødsattest. De syntes det var unødvendig at han kom - "dauen" kunne jo ikke han gjøre noe med likevel, mente de. Han kunne bespare seg den turen. "Æ da Dauen, verte da Dauen, aa dermed trængs ingjen Documente hedl Doctor!" sa man i Manger, står det å lese i distriktslegen Michael Krohns årsberettelse for 1855. :D

Unnskyld... dette er nok fullstendig på siden av temaet...
Antall ord: 146
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

khufu skrev:En hjelper og en Guide er bare to forskjellige benevnelser paa det samme. At vi har hjelpere alle sammen , det har vi og de fleste har opp til fem stk. Det at det ikke var nok hjelpere til aa hjelpe alle over etter tsunamien er jo bare tull!!!!! Det er jo ikke derfor hjelperene er der, de er der for aa guide oss aandelig i vaart jordiske liv.
Så flott at du kan være sikker :D
Been there - done that ?
khufu skrev: Naar man ikke komer seg over raskt nok til et heoyere nivaa saa er det fordi energien i din tilstand var for lav akkurat da og at frykten for forandring og virkeligheten ble for stor. Naar man doer saa er man fortsatt paa denne planet men, om er en saa kalt gjenganger saa er man bare litt mere bundet til lavere energier .Og de kan faktisk loese seg opp selv om man alltid sier at de trenger hjelp til dette.

Kanskje jeg skulle vri litt på det i kristelig målestokk.
Hjelperne er er for å hjelpe oss i det jordiske liv. Det er her for å beskytte og veilede.
Dersom du dør frigis skjelen fra kroppen og den blir geleidet til et annet sted. Denne gjærningen blir gjort av guider eller engler om du velger å bruker dette uttrykket.
Nok en gang. Jeg tror disse åndevesener er de som skal lede deg videre til en høyere energi, sfære eller "whatever".
Det er ikke dine hjelpere som har denne oppgaven. De er ferdig med sin oppgave når skjelen forlater kroppen.
Antall ord: 266
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

larsrolle PPV skrev:
khufu skrev:En hjelper og en Guide er bare to forskjellige benevnelser paa det samme. At vi har hjelpere alle sammen , det har vi og de fleste har opp til fem stk. Det at det ikke var nok hjelpere til aa hjelpe alle over etter tsunamien er jo bare tull!!!!! Det er jo ikke derfor hjelperene er der, de er der for aa guide oss aandelig i vaart jordiske liv.
Så flott at du kan være sikker :D
Been there - done that ?
khufu skrev: Naar man ikke komer seg over raskt nok til et heoyere nivaa saa er det fordi energien i din tilstand var for lav akkurat da og at frykten for forandring og virkeligheten ble for stor. Naar man doer saa er man fortsatt paa denne planet men, om er en saa kalt gjenganger saa er man bare litt mere bundet til lavere energier .Og de kan faktisk loese seg opp selv om man alltid sier at de trenger hjelp til dette.

Kanskje jeg skulle vri litt på det i kristelig målestokk.
Hjelperne er er for å hjelpe oss i det jordiske liv. Det er her for å beskytte og veilede.
Dersom du dør frigis skjelen fra kroppen og den blir geleidet til et annet sted. Denne gjærningen blir gjort av guider eller engler om du velger å bruker dette uttrykket.
Nok en gang. Jeg tror disse åndevesener er de som skal lede deg videre til en høyere energi, sfære eller "whatever".
Det er ikke dine hjelpere som har denne oppgaven. De er ferdig med sin oppgave når skjelen forlater kroppen.
Men hvilken plass har guidene i det jordiske livet da? Har de noen funksjon i det hele tatt, eller er det liksom de som tar ''kveldsskiftet'' for hjelperne når man dør?
Antall ord: 302

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

karina skrev: Men hvilken plass har guidene i det jordiske livet da? Har de noen funksjon i det hele tatt, eller er det liksom de som tar ''kveldsskiftet'' for hjelperne når man dør?
På en måte tror jeg det ja karina.
Kveldsskiftet - god den - likte uttrykket.
Jeg tror ikke våre guider er/blir tilstede før skjelen forlater kroppen. Dersom du har vanskeligheter med å komme inn i lyset skal de være der for deg, for å hjelpe deg inn.
På en måte holde deg i "hånden" slik at du skal bli ledet videre.
Antall ord: 99
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

karina skrev:
Leah skrev:
karina skrev:
Biejjie skrev:
karina skrev:Og en annen ting, hører vi ofte om mediumer som sender folk ''videre inn i helvete?'' :lol:
Utrolig bra spørsmål! :lol:
Og det føder et annet: hva gjør et kristent medium som tror på det kristne helvete med ånder som klamrer seg fast i denne verden fordi de har syndet så utilgivelig gruelig mot sin gud og sine neste...?
Fins det kristne mediumer da?


Ja! Kjenner ei, meget godt personlig. Hun er nært knyttet til Kristus, men er ikke "bibeltro"...
Kristendom og paranormalisme(hvis det er det det heter :P ) er vel egentlig ikke to trosretninger det er lett å knytte sammen...



Hun har hatt møter med Jesus og kjent kjærligheten fra ham. Samtidig har hun også erfart at reinkarnasjon, ånder med mer også er et faktum. Hun har kommet til at bibelen er
1. omskrevet en gang for mye
2. håpløst gammeldags

At det var et nydelig åndelig opplysende dokument, men ikke bør ha noen verdi annen enn den historiske for oss i dag.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Leah skrev:
karina skrev:
Leah skrev:
karina skrev:
Biejjie skrev: Utrolig bra spørsmål! :lol:
Og det føder et annet: hva gjør et kristent medium som tror på det kristne helvete med ånder som klamrer seg fast i denne verden fordi de har syndet så utilgivelig gruelig mot sin gud og sine neste...?
Fins det kristne mediumer da?


Ja! Kjenner ei, meget godt personlig. Hun er nært knyttet til Kristus, men er ikke "bibeltro"...
Kristendom og paranormalisme(hvis det er det det heter :P ) er vel egentlig ikke to trosretninger det er lett å knytte sammen...



Hun har hatt møter med Jesus og kjent kjærligheten fra ham. Samtidig har hun også erfart at reinkarnasjon, ånder med mer også er et faktum. Hun har kommet til at bibelen er
1. omskrevet en gang for mye
2. håpløst gammeldags

At det var et nydelig åndelig opplysende dokument, men ikke bør ha noen verdi annen enn den historiske for oss i dag.
Syns hun hørtes ut som en ekstremt smart dame!! (Med andre ord, hun tror på det samme som meg ;) ) Men det jeg da lurer på er om andre kristne definerer henne som kristen?
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

larsrolle PPV skrev:
karina skrev: Men hvilken plass har guidene i det jordiske livet da? Har de noen funksjon i det hele tatt, eller er det liksom de som tar ''kveldsskiftet'' for hjelperne når man dør?
På en måte tror jeg det ja karina.
Kveldsskiftet - god den - likte uttrykket.
Jeg tror ikke våre guider er/blir tilstede før skjelen forlater kroppen. Dersom du har vanskeligheter med å komme inn i lyset skal de være der for deg, for å hjelpe deg inn.
På en måte holde deg i "hånden" slik at du skal bli ledet videre.
Kveldsskiftet ja, hehe :lol:

Høres ikke så dumt ut det du sier, men hva er din forklaring på at folk ikke kommer seg over på den andre siden da?
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

karina skrev:
Kveldsskiftet ja, hehe :lol:

Høres ikke så dumt ut det du sier, men hva er din forklaring på at folk ikke kommer seg over på den andre siden da?
Jeg tror ikke noen har forklaring på det karina.
I alle fall ikke vi som lever her og nå. Diverse medium har jo prøvd å forklare oss hva og hvordan men også de er veldig uenige med seg selv - så hvordan kan vi gi svar :)
Jeg har min egen tro og oppfattelse av dette men det behøver ikke å være det riktige.
Ut fra de opplevelser jeg har hatt så er det guider/engler som hjelper oss over.
Dersom du ikke vil, av en eller annen grunn, eller at noe uforutsett skjedde da du skulle over så blir du liksom "mellom". Du er hverken her eller der.
Da må du hjelpes over og mange kan hjelpe til med dette - også av oss som er her. Vi kan hjelpe slike sjeler inn i lyset slik at de kan komme seg videre.
Antall ord: 172
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Xpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 120
Startet: 23 Mar 2005 18:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Skjønner ikke dette jeg; døde som tror de lever!

Innlegg av Xpirit »

Dør du brått kalles det at du blir "Knocked out". Knock out. Det skjer så raskt at du er ikke klar over hva som har skjedd. Brå død i bilulykke feks, eller du døde mens du var veldig følelsesmessig engasjert i noe.
Noen vil kanskje ikke akseptere at de er død, de har noe ugjort. Jeg vet ikke, er ikke "Gud" så vet ikke hvordan alt dette henger sammen! Men det er interessant å spekulere i.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi

Re: Skjønner ikke dette jeg; døde som tror de lever!

Innlegg av Atmi »

fjottemor skrev:Noen sier at man kan være fast på den måten at man ikke innser at man er død. Javel! Men hvordan går det an tro? Jeg hadde begynt å lure om folk ikke responderte på ting jeg sa, at jeg ikke fikk tildelt arbeidsoppgaver på jobben, at folk bare ignorerte meg i butikkøer osv. Det hadde nok slått meg at her var noe rivruskende galt et sted.

Man vandrer liksom rundt og lever videre, men er egentlig død og vet det ikke selv...den svever høyt for meg må jeg si!
Jo, er med på tankegangen. Men så tenker jeg, hva om jeg nå gikk å ringte på hos naboen og ingen åpna, eller jeg gikk forbi noen på gata som ikke sa hei - ville jeg ta konkludert med at jeg var død, eller ville jeg endt opp i en slags halvgal og merkelig psykologisk og lammende tilstand? Jeg tror ikke at jeg hadde regnet med jeg var død. jeg tror jeg hadde blitt gal - forvirret. Og i tillegg kommer dette med at de faktisk er i en annen dimensjon der de oppfatter annerledes. Jeg har en sterk formening om at oppfattelsen i en slik situasjon blir veldig tåkete - litt som vi er i drømmeverden kanskje. Og noen vet jo at de er døde og da, men vil fortsette å være her - sier de som har greie på det.

Atmi
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Skjønner ikke dette jeg; døde som tror de lever!

Innlegg av karina »

Atmi skrev:
fjottemor skrev:Noen sier at man kan være fast på den måten at man ikke innser at man er død. Javel! Men hvordan går det an tro? Jeg hadde begynt å lure om folk ikke responderte på ting jeg sa, at jeg ikke fikk tildelt arbeidsoppgaver på jobben, at folk bare ignorerte meg i butikkøer osv. Det hadde nok slått meg at her var noe rivruskende galt et sted.

Man vandrer liksom rundt og lever videre, men er egentlig død og vet det ikke selv...den svever høyt for meg må jeg si!
Jo, er med på tankegangen. Men så tenker jeg, hva om jeg nå gikk å ringte på hos naboen og ingen åpna, eller jeg gikk forbi noen på gata som ikke sa hei - ville jeg ta konkludert med at jeg var død, eller ville jeg endt opp i en slags halvgal og merkelig psykologisk og lammende tilstand? Jeg tror ikke at jeg hadde regnet med jeg var død. jeg tror jeg hadde blitt gal - forvirret. Og i tillegg kommer dette med at de faktisk er i en annen dimensjon der de oppfatter annerledes. Jeg har en sterk formening om at oppfattelsen i en slik situasjon blir veldig tåkete - litt som vi er i drømmeverden kanskje. Og noen vet jo at de er døde og da, men vil fortsette å være her - sier de som har greie på det.

Atmi
Tror du har veldig rett i det du sa der, Atmi :)
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi

Innlegg av Atmi »

Biejjie skrev:Dette dere sier om ånder som henger igjen og nekter å dra videre av redsel for straff eller helvetes piner... det må jo da bety at de aller, aller fleste av disse er jøder/kristne/muslimer. For det er vel stort sett bare innen disse tre religioner man har en straffende gud, og det er vel bare innen kristendommen og islam man har et helvete.

Hvor mange kristne, jøder og muslimer klamrer seg i denne stund fast i gravsteinene sine feige og redde for sin hissige, hevngjerrige guds straff, og hans helvetes evige pine...? Hvor mange av dem hemmer ikke med dette sine sjanser til å komme seg videre? De kan ikke utvikles til noe bedre enn det de var, de kan ikke (vil ikke?) treffe guden sin, hjelperne sine, treffe Muhammed, Moses, Jesus, englene og de gode djinnene, treffe sine tidligere avdøde venner og slektninger. De kan ikke gjenfødes for å utvikle seg videre, bli hjelpere selv - ja, alt hva man nå kan tro skjer etter at man har "gått videre" eller gått "inn i lyset", eller hva det nå kalles. De får ikke gjort noe av dette om de henger igjen her. De stagnerer!

Når omtrent kan man si at jødedommen oppsto? For seks tusen år siden, er det ikke så? Kristendommen har, generøst målt, to tusen år på nakken, og islam ligger på rundt 1300 år...

:shock: Det blir mange hvileløse, stagnerte ånder, det!

Kan dette være forklaringen på hvorfor nesten alle har en eller flere hjelpere - ofte sjamaner, munker, viskvinner/menn, medisinmenn/kvinner, osv - fra kulturer der religiøse idéer om straff og helvete ikke finnes, mens ingen (det jeg vet) noensinne har stått fram og sagt at de har - la oss si - en katolsk prest som hjelper, eller en rabbi eller en imam, eller en helt vanlig lutheransk evangelisk kristen hvem-som-helst...? Jeg faktisk aldri hørt om noen som har hatt en representant for de filosofier som J/K/I står for som hjelper. Her regner jeg ikke med de som har sin avdøde kristne mormor eller en annen kristen slektning ved sin side. Mormødre stiller i en helt annen kategori som hjelpere enn villt fremmede individer fra en helt annen annen tid og en helt annen kultur. Dessuten stiller de som kristne veldig ofte i en helt annen kategori enn en vilken som helst prest eller biskop!
Jeg vet ikke helt. Jeg har en følelse av at det å ha munker til hjelpere er like så vanlig som å ha indianere. At munkekappen og indianer er det som har en tendens til å gå igjen. Foruten personer uten den type identitet - liksom en dame eller en mann... Osv. Og også mange som sier de har engler til hjelpere osv.

Men jeg tror at hovedgrunnen til at mange har indianere til hjelpere handler om egen tro. Vi skaper det vi tror. De som er katholikker ser maria, de som er kristne ser jesus eller engler, de som tror på naturreligioner har en tendens til å se indianere...

Atmi
Antall ord: 518

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !