Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøker det på Fauske?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Spøker det på Fauske?

Innlegg av Svartepus »

Her kan dere se opptak fra mitt hjemsted, Fauske, der et svensk spøkelsesjeger-team sjekker ut forholdene på Klungset leir. Det skal også komme film fra andre steder, inkludert det tidligere gamlehjemmet i Røvika som har vært omtalt her inne tidligere.

Hva tror dere? Spøkelser/ånder eller ikke? Jeg skal i hvert fall merke meg denne siden og kikke innom når det kommer film fra Røvika! :bye_cruel :cool

oqV_fz6rhN4

Edit: OMG han mannen som snakker... Så peeeen i snakketøyet og veeeeldig saaakte. Tydelig at han er av den generasjonen der nordlendinger må snakke ekstra pent på TV! .fnise
Selve jakten på energier starter ca 25 min inn i filmen.
Antall ord: 114
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det på Fauske?

Innlegg av Asbjørn »

De burde hatt med en som kan hjelpe sjelene videre etterhvert som de dukker opp,
da ikke bare viser de at det er noen der, men kan og hjelpe de videre som ønsker det.

A
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Spøker det på Fauske?

Innlegg av Svartepus »

Asbjørn skrev: 02 Nov 2019 11:25 De burde hatt med en som kan hjelpe sjelene videre etterhvert som de dukker opp,
da ikke bare viser de at det er noen der, men kan og hjelpe de videre som ønsker det.

A
Det er sant!
Men jeg kjenner at den der descrambleren deres, som fanger opp stemmer, høres litt merkelig ut. Til og begynne med tenkte jeg "wow", men så begynte jeg å synes stemmene hørtes helt like ut, og at det var litt "typisk" at det kommer ord som ja, nei, stopp, ikke, blod osv. Nesten så jeg mistenker at de har spilt inn lyder på forhånd. Hvis man kan høre åndenes stemme gjennom denne, hvorfor har alle åndene samme stemmen, og attpåtil en veldig syntetisk og "skrekkfilmaktig" stemme?

Jeg syntes dette var dritkult og vil så gjerne tro på dem, men kjenner at jeg sliter litt med å godta dette med stemmene som er så klare, men likevel syntetiske og rare. Dessuten er det veldig slitsomt med alt bråket fra descrambleren, åndene drukner jo nesten i alt bråket.

Gleder meg til besøket i Røvika da, der har jeg hørt masse historier fra, både fra den tida det var sykehjem/aldershjem der, og senere da arbeidere huserte der mens de bygde tunnell og ny vei.
Antall ord: 226
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Spøker det på Fauske?

Innlegg av Asbjørn »

"Descrambleren" ja, - er ikke så sikker på den "teknologien" jeg heller.
Skal de overbevise meg, så må jeg se den, og "dissekere" den, slik at jeg ser hva det egentlig er.
(jeg er teknikser av fagutdannelse ;) )
Såvidt jeg har forstått, skal det være en "frekvenshopper" som er basis i instrumentet, men - personlig tror jeg ikke at dette gjør det enkelt for et spøkelse å kommunisere, heller tvert om.
EVP derimot, tror jeg betydelig mer på.
https://no.wikipedia.org/wiki/Elektroni ... me-fenomen

EVP - er elektromagnetisk påvirkning av utstyr som er beregnet for annet bruk, f.ex mikrofon til et kamera, for videoopptak, som plukker opp en stemme vi ikke hører.
Dette søket: https://www.google.com/search?q=evp+phenomena vil vise mer om hva vi snakker om, samt endel youtube video.
Som denne :
d4VY3S-9ifE

A
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links