Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoen sære opplevelser i det siste.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Monk87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 22 Okt 2014 20:45
9

Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Monk87 »

Først vill jeg si beklager om dette ikke er rette plassen for å skrive dette, men jeg er ganske så ny her!

Uansett, litt om meg er vell, Er en mann på 30 år, Jobber som tømrer , og har alldri vært noe redd for verken mørket eller noe som helst! og for å være helt ærlig med dere, jeg har alltid vært utrolig skeptisk, og tenkt med meg selv att allt dette med spøkelser osv, er bare tull og tøys..

Det forandret seg for ca 3 mnd siden, når dette lille helvette startet for meg..

Det startet med av TV skrudde seg på om natten. mtp att jeg er/var en utrolig stor skeptiker , så tenkte jeg det att det kansje enten var oppdateringer til TV'n (ny 4k SmartTV ) eller min PS4 som lekte seg om natten! og det lot jeg pågå i ca 3 uker, men etter 3 uker, så ble jeg utrolig lei, så jeg tok å koblet av min PS4, og passet på att auto update ikke var på tv! men den fortsatte.. vær eneste kveld, slo seg på , og vridde opp TV volum på MAX.. så jeg dro til butikken, og fikk bytta inn TV med en ny en, men det hjalp ikke, nå ble det værre.. nå slo den seg på opp til 4-5 ganger vær natt.

så bestemte meg bare for å koble ut strømmen. ( slo av sikringene ) og det funka helt fint i 3-4 dager, men så våknet jeg en dag, og dær sto tv'n på igjen..
og da tenkte jeg med meg selv, att jeg skulle bare vente, å se om det gikk over.. men.. det har det ikke gjort, 3 mnd etter ( nåtid ) så gjør tv'n det samme enno..


Så, for ca 1 mnd siden, så begynte jeg å få frysninger utav det blå. kan sitte inne på stua, både dagtid, og natterstid.. og helt utav det blå, så kan hele kroppen få frysninger. alltså, bokstavligtalt.. hele kroppen får frysninger.. og det er ikke vanlig frysninger.. de som kommer, og går like fort.. det er som frysningene holder seg.. kan ikke forklare det på noen anna måte, men de kommer, og de holder seg til kroppen i lange tider, før de forsvinner.

Jeg har åsså en sammboer, som åsså sitter med de samme følelsene, får frysninger utav det blå, både natt og dag, og de holder seg over tid.

og ang frysninger, flere ganger om dagen så kommer de på spesifike kroppsdeler.. allt fra en hånd, til en fot. noen ganger så holder det seg på hodet. er som om det dra'es noe kaldt over visse kroppsdeler , men uten att det egentlig er kaldt! ( beklager skrivemåten, men det er veldig vanskelig og forklare )

og ja, den siste mnd her nå, så har ting tatt virkelig av, vi holderpå å skal flytte, så det er litt flyttekaos her, og vi har flytta seng osv til stue, slik att vi kan bruke alle andre rom til esker og dilldall, og etter det ble gjort.. fy ... begge har hatt gjentatte mareritt.. alltså.. her er det ikke snakk om å dette nede i ett hull .. her er det snakk om MARERITT.. type der man vokner om natta, og hyler til, type der man blir så skremt att man ikke tørr noe anna enn å bare ligge under dyna, og se forsiktig ut i rommet.. ( og igjen, jeg må poengtere att jeg har ALLDRIG vært redd for noe i det heletatt.. jeg er typen som glatt satt seg i en mørk kjeller helt alene, bare for å lytte til stillheten )

Men nå.. nå tørr jeg så vidt å være alene i stua noe mere... jeg aner ikke hva det er, pga det stemmer ikke med personligheten min i det heletatt.. det er ikke like ille hos min samboer, men hu har ikke sett de tinga jeg har sett den siste stunden...

her er ett eksempel..

jeg lå å sov, ante fred og ingen fare. helt til jeg plutselig voknet av følelsen att noen sto å blo stirra på meg rundt senga.. så merket jeg att jeg hadde ondt på foten min.. så jeg så ned på foten, og det viser seg att samboeren min har sotte å sparka meg på foten, mens jeg og hun sov.. så jeg snudde meg mot henne, for å få henne til å slutte, så merket jeg att hun lå å så på meg.. da freaka jeg ut helt, og dytta til henne, ( prøvde å dytte henne ut av senga, pga det dær, det var unødvending hæslig ) , og da ''voknet '' hun til, å spurte om hva i H jeg holderpå med... så sa jeg att jeg prøvde å få henne til å slutte å spark meg på foten, og hu forsto ikke i det heletatt ka jeg snakket om... så da lot vi det være med det...

en anna ting er Hår tap.. alltså, jeg er MANN, men hår på kroppen ( bryst og mage, og armer, og trynet ) men i det siste, så har jeg fått hår tap. alltså, i skjegget er det en spesifik sirkel som er helt hårløs... ser ut som om jeg har vokset en sirkel i trynet.. den er relativt liten.. , så den vises bare om man leter etter den..

samme med andre plasser ( bryst. ) det er en liten sirkel som mangler.. med hår...

og har åsså plagdes utrolig mye med hodepine osv i det siste... intens hodepine..
det har min samboer åsså forsåvidt.. dunkende hodepine som kommer og går som det selv føler for.

og den siste uka nå, så har både jeg og min samboer starta å kjenn en utrolig STANK i huset.. alltså, det lukter ikke innestengt, og uvasket.. men det lukter ( beklager for ordbruket ) DRIT... det lukter avføring ... hele stua... og den lukta er intens.. ( mens den er her , for ja.. lukta den kommer og går som den selv vill ) .. og det er allt fra bæsj, til kloakk, og noen gang lukter det jævlig godt... så forvirrende... og dette er ikke noe bare vi har lagt merke til, vi har hatt venner på besøk, som faktisk trodde att kloakken hadde kommet i retur igjennom dass, og stinket opp hele leiligheten..

siste del.. Natt til i dag, hadde nåkk ett mareritt.. og denne gangen var det intenst. følte att jeg satt fast i ett mørkt rom, med masse av folk som bare satt å så på meg.. bokstavlig talt. de satt rundt meg å så på meg... svarte ansikt.. helt svarte mennesker...


og før samboeren min sovnet i går, så var hun 150% sikker på att hu så en svartkledd ting stå forran TV'n, Rett før tv'n slo seg på selv, og satte volumet på MAX...



Dette er da LITT av det som har skjedd i det siste.. og jeg lurer desperat på, er det noen som har noen slike erfaringer? noen som har opplevd å få personligheten sin forandret så mye, att de såvidt tørr å være alene hjemme?

Noen som kan ha noen tips? hva man kan gjøre?

Vi skal jo flytte om noen dager.. 01.11.14 , Kansje det forsvinner når vi flytter?

Og bare for å få sakt det... dette huset er ikke gammelt, nybygd i 2009.

Uansett, om noen har opplevd noe slikt, eller har noen tips, Vær så snill, si noe.. da jeg aner ikke hva dette er... og det er rett å slett skummelt... :/
Antall ord: 1274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Poku »

Monk87 skrev:Først vill jeg si beklager om dette ikke er rette plassen for å skrive dette, men jeg er ganske så ny her!

Uansett, litt om meg er vell, Er en mann på 30 år, Jobber som tømrer , og har alldri vært noe redd for verken mørket eller noe som helst! og for å være helt ærlig med dere, jeg har alltid vært utrolig skeptisk, og tenkt med meg selv att allt dette med spøkelser osv, er bare tull og tøys..

Det forandret seg for ca 3 mnd siden, når dette lille helvette startet for meg..

Det startet med av TV skrudde seg på om natten. mtp att jeg er/var en utrolig stor skeptiker , så tenkte jeg det att det kansje enten var oppdateringer til TV'n (ny 4k SmartTV ) eller min PS4 som lekte seg om natten! og det lot jeg pågå i ca 3 uker, men etter 3 uker, så ble jeg utrolig lei, så jeg tok å koblet av min PS4, og passet på att auto update ikke var på tv! men den fortsatte.. vær eneste kveld, slo seg på , og vridde opp TV volum på MAX.. så jeg dro til butikken, og fikk bytta inn TV med en ny en, men det hjalp ikke, nå ble det værre.. nå slo den seg på opp til 4-5 ganger vær natt.

så bestemte meg bare for å koble ut strømmen. ( slo av sikringene ) og det funka helt fint i 3-4 dager, men så våknet jeg en dag, og dær sto tv'n på igjen..
og da tenkte jeg med meg selv, att jeg skulle bare vente, å se om det gikk over.. men.. det har det ikke gjort, 3 mnd etter ( nåtid ) så gjør tv'n det samme enno..


Så, for ca 1 mnd siden, så begynte jeg å få frysninger utav det blå. kan sitte inne på stua, både dagtid, og natterstid.. og helt utav det blå, så kan hele kroppen få frysninger. alltså, bokstavligtalt.. hele kroppen får frysninger.. og det er ikke vanlig frysninger.. de som kommer, og går like fort.. det er som frysningene holder seg.. kan ikke forklare det på noen anna måte, men de kommer, og de holder seg til kroppen i lange tider, før de forsvinner.

Jeg har åsså en sammboer, som åsså sitter med de samme følelsene, får frysninger utav det blå, både natt og dag, og de holder seg over tid.

og ang frysninger, flere ganger om dagen så kommer de på spesifike kroppsdeler.. allt fra en hånd, til en fot. noen ganger så holder det seg på hodet. er som om det dra'es noe kaldt over visse kroppsdeler , men uten att det egentlig er kaldt! ( beklager skrivemåten, men det er veldig vanskelig og forklare )

og ja, den siste mnd her nå, så har ting tatt virkelig av, vi holderpå å skal flytte, så det er litt flyttekaos her, og vi har flytta seng osv til stue, slik att vi kan bruke alle andre rom til esker og dilldall, og etter det ble gjort.. fy ... begge har hatt gjentatte mareritt.. alltså.. her er det ikke snakk om å dette nede i ett hull .. her er det snakk om MARERITT.. type der man vokner om natta, og hyler til, type der man blir så skremt att man ikke tørr noe anna enn å bare ligge under dyna, og se forsiktig ut i rommet.. ( og igjen, jeg må poengtere att jeg har ALLDRIG vært redd for noe i det heletatt.. jeg er typen som glatt satt seg i en mørk kjeller helt alene, bare for å lytte til stillheten )

Men nå.. nå tørr jeg så vidt å være alene i stua noe mere... jeg aner ikke hva det er, pga det stemmer ikke med personligheten min i det heletatt.. det er ikke like ille hos min samboer, men hu har ikke sett de tinga jeg har sett den siste stunden...

her er ett eksempel..

jeg lå å sov, ante fred og ingen fare. helt til jeg plutselig voknet av følelsen att noen sto å blo stirra på meg rundt senga.. så merket jeg att jeg hadde ondt på foten min.. så jeg så ned på foten, og det viser seg att samboeren min har sotte å sparka meg på foten, mens jeg og hun sov.. så jeg snudde meg mot henne, for å få henne til å slutte, så merket jeg att hun lå å så på meg.. da freaka jeg ut helt, og dytta til henne, ( prøvde å dytte henne ut av senga, pga det dær, det var unødvending hæslig ) , og da ''voknet '' hun til, å spurte om hva i H jeg holderpå med... så sa jeg att jeg prøvde å få henne til å slutte å spark meg på foten, og hu forsto ikke i det heletatt ka jeg snakket om... så da lot vi det være med det...

en anna ting er Hår tap.. alltså, jeg er MANN, men hår på kroppen ( bryst og mage, og armer, og trynet ) men i det siste, så har jeg fått hår tap. alltså, i skjegget er det en spesifik sirkel som er helt hårløs... ser ut som om jeg har vokset en sirkel i trynet.. den er relativt liten.. , så den vises bare om man leter etter den..

samme med andre plasser ( bryst. ) det er en liten sirkel som mangler.. med hår...

og har åsså plagdes utrolig mye med hodepine osv i det siste... intens hodepine..
det har min samboer åsså forsåvidt.. dunkende hodepine som kommer og går som det selv føler for.

og den siste uka nå, så har både jeg og min samboer starta å kjenn en utrolig STANK i huset.. alltså, det lukter ikke innestengt, og uvasket.. men det lukter ( beklager for ordbruket ) DRIT... det lukter avføring ... hele stua... og den lukta er intens.. ( mens den er her , for ja.. lukta den kommer og går som den selv vill ) .. og det er allt fra bæsj, til kloakk, og noen gang lukter det jævlig godt... så forvirrende... og dette er ikke noe bare vi har lagt merke til, vi har hatt venner på besøk, som faktisk trodde att kloakken hadde kommet i retur igjennom dass, og stinket opp hele leiligheten..

siste del.. Natt til i dag, hadde nåkk ett mareritt.. og denne gangen var det intenst. følte att jeg satt fast i ett mørkt rom, med masse av folk som bare satt å så på meg.. bokstavlig talt. de satt rundt meg å så på meg... svarte ansikt.. helt svarte mennesker...


og før samboeren min sovnet i går, så var hun 150% sikker på att hu så en svartkledd ting stå forran TV'n, Rett før tv'n slo seg på selv, og satte volumet på MAX...



Dette er da LITT av det som har skjedd i det siste.. og jeg lurer desperat på, er det noen som har noen slike erfaringer? noen som har opplevd å få personligheten sin forandret så mye, att de såvidt tørr å være alene hjemme?

Noen som kan ha noen tips? hva man kan gjøre?

Vi skal jo flytte om noen dager.. 01.11.14 , Kansje det forsvinner når vi flytter?

Og bare for å få sakt det... dette huset er ikke gammelt, nybygd i 2009.

Uansett, om noen har opplevd noe slikt, eller har noen tips, Vær så snill, si noe.. da jeg aner ikke hva dette er... og det er rett å slett skummelt... :/
Jeg kommer som regel til og tro at spøkelser og ånder er noe tull og tøys.
Ting som blir lagd i filmer er ekte uten at noen tenker over det.
Masse uendlige ting finnes som ikke alle folk har greie på eller tenker på.
Hadde paranormale opplevelser i et gammelt hus da jeg bodde der når jeg var liten vi flyttet til slutt siden vi skulle et annet sted. Men det har som regel ikke følgt etter oss. Men når jeg var 11-12 år så hadde jeg to paranormale ting som skjedde med meg. Det var at jeg så en mann som jeg ble fryktelig redd av og at det var blodfotspor i kjellern dagen etterpå og faren min og sånt lurte på hvordan dette hadde skjedd.
Antall ord: 1410
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elsa96
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 23 Okt 2014 19:26
9
Kjønn (valgfri): kvinne

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Elsa96 »

Jeg vet ikke så mye om dette selv. Men du får bare håpe at det ikke følger etter deg, og om det eventuelt gjør det, så ville jeg prøvd å be det om å slutte eller kontakte et medium. Om det kan være til noe hjelp :)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monk87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 22 Okt 2014 20:45
9

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Monk87 »

Elsa96 skrev:Jeg vet ikke så mye om dette selv. Men du får bare håpe at det ikke følger etter deg, og om det eventuelt gjør det, så ville jeg prøvd å be det om å slutte eller kontakte et medium. Om det kan være til noe hjelp :)

Ja, jeg får håpe att det ikke følger etter, starter å bli utrolig utslitt etter 3 mnd med dette her.. det tar utrolig på alltså.. er helt tømt for energi... :/
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Bearchild »

Høres slitsomt ut det der.. tror jammen jeg hadde vurdert å legge meg inn på et hotell de siste 14. dagene hvis hjemmet oppleves så uholdbart å være i.
Er dette et hus dere leier? Eller har dere bodd der lenge..? Skjedde det noe spesielt for 3 måneder siden?

Hadde forøvrig vært kjempespennende om du hadde fått filmet TV`n som lever sitt eget liv. Webcam med opptaksfunksjon? 8)
Antall ord: 72
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monk87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 22 Okt 2014 20:45
9

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Monk87 »

Bearchild skrev:Høres slitsomt ut det der.. tror jammen jeg hadde vurdert å legge meg inn på et hotell de siste 14. dagene hvis hjemmet oppleves så uholdbart å være i.
Er dette et hus dere leier? Eller har dere bodd der lenge..? Skjedde det noe spesielt for 3 måneder siden?

Hadde forøvrig vært kjempespennende om du hadde fått filmet TV`n som lever sitt eget liv. Webcam med opptaksfunksjon? 8)



du jeg har ett slikt nannycam stående her på stuen, så jeg har faktisk opptak for 3 dager, det slår seg på ved bevegelse og lyd, ganske spessielle opptak, tenkte å laste de opp på Youtube etter vi hadde flyttet, da det er en del materiale. så må nesten gå igjennom det, så det ikke kommer noe på nettet som ikke skal være der :)

Og vi Leier bare huset, men hele huset er jo nytt, ( Fra 2009 ) men kan jo ha vært noe på tomten før! det er jo veldig mulig.

Det har jo egentlig ikke skjedd noe for 3 mnd siden heller, Eneste som skjedde for 3 mnd siden, er att vi fikk den nye leiligheten . Det startet rett etter det faktisk. men klarer lissom ikke å se noe sammenheng i det )
Edit : når jeg tenker meg om, det er 3 mnd siden vi starta å flytte om på allt, ( starta å legge ting i esker, og flytta om på hele leiligheten ) og flytta en ganske så stor seng på stua )

: nå er klokken 05:00 . og jeg ble nettopp vekt av TV'n igjen gitt... og den ufyselige stanken som kommer og går.. det stinker rett å slett rotten mat/bedervet kjøtt.. fysj )
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Mystical »

Det er nok lite sannsynlig at noen kan identifisere fenomenet korrekt på forumet.
Vil bare skyte inn at noen ganger er det hus/ lokaliteter som er hjemsøkt og noen ganger er det faktisk mennesker som er hjemsøkt; dvs. at den åndelige aktiviteten er knyttet til mennesker og følger menneskene.
Dersom problemene vedvarer når dere har flyttet så er nok løsningen å kontakte et erfarent medium for videre rådgivning.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Bearchild »

Monk87 skrev:
du jeg har ett slikt nannycam stående her på stuen, så jeg har faktisk opptak for 3 dager, det slår seg på ved bevegelse og lyd, ganske spessielle opptak, tenkte å laste de opp på Youtube etter vi hadde flyttet, da det er en del materiale. så må nesten gå igjennom det, så det ikke kommer noe på nettet som ikke skal være der :)
:like

Jeg synes du skal fortsette å gjøre opptak. Ene og alene fordi det eksisterer så utrolig lite dokumentasjon på "sånne ting", kanskje du faktisk bidrar til å løse ett av verdens største mysterier? ;)
Ta vare på opptakene. Du behøver ikke nødvendigvis å offentliggjøre dem heller.. Asbjørn (administrator på forumet) er en flink bilde- og filmfyr som sikkert kunne hjulpet deg å analysere opptakene. :)
Og vi Leier bare huset, men hele huset er jo nytt, ( Fra 2009 ) men kan jo ha vært noe på tomten før! det er jo veldig mulig.

Det har jo egentlig ikke skjedd noe for 3 mnd siden heller, Eneste som skjedde for 3 mnd siden, er att vi fikk den nye leiligheten . Det startet rett etter det faktisk. men klarer lissom ikke å se noe sammenheng i det )
Edit : når jeg tenker meg om, det er 3 mnd siden vi starta å flytte om på allt, ( starta å legge ting i esker, og flytta om på hele leiligheten ) og flytta en ganske så stor seng på stua )
Å spekulere i hva som kan ha utløst uroen blir jo nettopp bare spekulasjon. Men i alle fall interessant at du kan fastslå når det startet og at det var "stille" før dette.
Mange som opplever paranormale fenomener oppgir at det startet i forbindelse med oppussing/ endringer på huset. Men hvis man tenker at det er noen som har bebodd huset tidligere som ikke liker at man forandrer på ting stemmer det jo ikke helt med alderen på huset som du sier.

Og dette med lukten er jo.. spesielt.

Har du/ dere snakket med huseier om dette? Det går jo an å spørre om de har kjennskap til at det skjer noe "rart" i huset. Eventuelt en mer naturlig tilnærming; fortelle at dere opplever at det stinker kloakk og om det er noen kjente feil med rørsystemet?
Antall ord: 386
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av _Chrome_ »

Hvordan grunn står huset på og det kan jo være råtne bjelker i huset?
Antall ord: 17
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Bearchild »

_Chrome_ skrev:Hvordan grunn står huset på og det kan jo være råtne bjelker i huset?
Råtne bjelker i et fem år gammelt hus? :?
Da holder jeg heller en knapp på feil i rør/ kloakksystemet. Ellers har jeg erfart at tørre vannlåser kan skape uutholdelig stank.. Vi har sluk i gulvet på vaskerommet med vannlås. Lå et håndkle halvveis over og litt nedi sluket en gang, dette trakk til seg vannet som skal være nedi der og det lukta høgg i hele huset i ganske mange timer før jeg fant ut hva som var galt. :)
Antall ord: 107
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Heksepusen »

Her har det kommet mange gode tips alt ser jeg.
Men som jeg pleier å si utelukker alt naturlig før man konkluderer med det unaturlig.
Ta en full kjekk på huset inkludert strøm og en radonmåling.
Noen ganger er det faktisk naturlig årsak som er feil.

Hadde også tatt en kjekk hos legen selv om jeg hadde følt meg frisk. stress kan utløse mye selv om man ikke tror det.
Man kan også faktisk stresse hverandre opp med det man "tror" man opplever.

så får jeg komme med et veldig vanlig råd som jeg pleier og komme med og det er samme søren hva dere har i hus dere eier huset og bestemmer over det. Men andre ord sett på dere den bestemte stemmen og forklar det som måtte være der at dere eier huset og alt annet og at det ikke er velkommen der noe mer ( ta gjerne med en bønn også vis dere syns det hjelper) slik går der fra rom til rom.
så ville jeg ha brukt hvit salvie og renset hvert rom i huset husk sett opp vinduer eller dører slik at det som er der får en flukt vei ut. lukk vinduer og dører og forsegle dem med salt legg det på ved dørterskelen og vinduskarmer.
Kanskje det hjelper.
Uansett det er du og samboern din som eier huset og dere har all makt hvis det er ånder der
Antall ord: 249
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Irrlys
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 14 Okt 2014 18:47
9
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Trøndelag
Har takket: 29 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Irrlys »

For å utdype litt nærmere, Mystical nevnte at noen ganger er et hus hjemsøkt, og av og til følger det en person. Matthew Manning, Engelsk healer og synsk, opplevde at "poltergeist" aktivitet fulgte han som ung. For han var det ingen spøkelser synlig, bare ting som flyttet seg.
Men, ville ikke trodd noe slike kan være bak det du opplever, i alle fall ville jeg anta at det er enklere å tro det er noe med tomten, heller enn du som er "kilden" for det du opplever.
Men syns Heksepusen og Bearchild har gode råd; let blant fysiske, enkle forklaringer også. :)
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Heksepusen »

Hvis aktiviteten hadde fulgt noen av dem det dreier seg om hadde man nok opplevd lignende ting en gang før også vil jeg tro.
først tenker man logisk før man tenker overnaturlig har jeg lært
et er som regler menneske selv som gjør ting farlige enn det ting er. Kontroll over det ukjente er nøkkelen til det meste. Så lenge vi har frykt og redsel i oss for det ukjente vil det bruke det som energi og bli kraftigere.
Man forteller ikke en innbruddstyv at døren er, der og viser den pent ut vis man skulle komme over den. man enten blir kjempe redd og gjemmer seg og latt tyven vinne eller man går til angrep for å forsvare seg selv og sine ting
dagen lille sammenligning over situasjonen og hva man kan gjøre.
Antall ord: 142
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sataci
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 71
Startet: 09 Jul 2005 01:19
18
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 41 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Sataci »

Jeg ville nok ha utelukket naturlige forklaringer først som de andre sier.

Eksempelvis: Jeg hadde en utrolig ekkel opplevelse en natt jeg lå og sov. Jeg våknet midt på natta ut av det blå, og så tilfeldig mot døra inn til soverommet. Da fikk jeg en helt ufattelig creepy hallusinasjon, der jeg trodde jeg så en en mann stå i døråpningen. Han var så høy at han stod helt krokete under den øverste karmen. Litt skremt dyttet jeg til samboeren, for å se om han var våken. Det skal sies at jeg var litt i ørska og ikke helt med.
Jeg snudde meg igjen, og da så jeg mannen igjen. Men denne gangen vridde han på hodet og så rett på meg. Han var helt sort i huden, med to ekle gule øyne og bustete sort hår, med ganske fillete klær. Jeg så han snu seg helt tydelig, og denne gangen våknet jeg ganske heftig for å si det sånn. Da regelrett dasket jeg samboeren for å vekke han, men da jeg snudde meg igjen, var mannen borte.
Jeg ble veldig usikker på hva jeg hadde sett. Og samboeren skjønte jo ikke et pøkk.
Men her er min forklaring: Vi har hatt innbrudd mens vi lå og sov for noen måneder siden. Og jeg har jobbet nesten to fulle jobber, og vært rimelig stresset og sovet lite. Dette kombinert, har nok manifestert seg i en hallusinasjon. Tror jeg.
Man skal virkelig ikke tro alt hjernen forteller deg. :P

De lydene du hører, lukten, tv-en etc...sjekk alt. Alt fra kloakkanlegg, rørsystemet, elektriske koblinger, kjøp en laser så du kan se hvor ledningene i veggen går, sett opp kamera. Stress fører som sagt til de villeste ting, så ikke slå deg til ro med at det er noe overnaturlig som skjer. Utelukk alt annet, så vil du sitte igjen med det som er fasiten.
Man må være grundig, for ellers havner man bare i den kategorien av folk som ønsker så sårt at det skal være noe overnaturlig, at de ødelegger for de som forsøker å skaffe bevis ved å ikke utelukke ting.
Antall ord: 371
Carpe Noctem! :[

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Noen sære opplevelser i det siste.

Innlegg av Bearchild »

Hjemme hos oss har vi hatt mye "tull" knyttet til elektrisitet/ elektriske apparater. Deriblant også at TVn slår seg på av seg selv. Vi har dòg ikke byttet TV sånn som trådstarter. Hos oss er det snakk om at den slår seg på i noen sekunder og viser "snøskjerm" før den bare slår seg av igjen og jeg antar det er apparatet det er noe galt med.

Uansett, vi slet med at lyspærer måtte skiftes ukentlig og andre lignende ting. Satte i telefoner til lading hvorpå de slo seg helt av og ikke tok til seg strøm. Kontaktet elektriker som byttet en del ledninger og kontakter samt foretok kontrollmålinger uten å finne noen feil. Etterhvert ble også sikringsskapet byttet ut i tillegg til flere oppgraderinger.

Men problemene vedvarte. Til slutt fikk vi e- verket til å sette inn en kontrollmålerdings som sto plugget i veggen her i 14 dager. Den viste sporadiske kortvarige feil. Etterhvert viste det seg at synderen var en jordfeil i et fjøs hos en nabo nesten en kilometer nedi gata her. :mrgreen:

Etter at dette ble fikset merker vi stor forbedring, men TVn lever fortsatt sitt eget liv. Lyspærer kan vare i både 3 og 4 måneder, men når de først ryker går det gjerne flere i slengen.

Skylder det på at naboene "driver med ett eller annet". ;)

Men; når TV eller audio i tillegg til å slå seg på også driver med egenhendig lydjustering og/ eller kanalbytter og dette vedvarer etter at man har byttet apparatet blir det jo litt vanskeligere å forklare det med noe naturlig.
Og det er klart man kan bli stressa og begynne å se spøkelser på høylys dag hvis det skjer èn uforklarlig ting..

Er nysgjerrig på hvordan det går hos trådstarter! :)
Antall ord: 311
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links