Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan dette være en Orb

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Chimera »

Her et bilde tatt i går kveld:(Med mobilkamera og blitz)
Bilde
sa noen orber? :-) Det regna ikke når jeg tok bildet men derimot blåste det en del, så det kan nok være forklaringa.

Fra en annen vinkel, og med betydelig færre "orber":
Bilde
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Dj_Devil »

Tråd ryddet.

Ris\ros sendes over PM.
Klager sendes til admin.

MVH
MOD DJ
Antall ord: 15
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Kan dette være en Orb

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Mona74: Jeg har aldri betvilt opplevelsene deres, jeg er bare uenig med deg i teorien om at du har fanget åndelig aktivitet på bildet ditt.

Tenkte jeg skulle vise deg noe:
Her er soverommet mitt, som vi holder på å pusse opp (ergo støvete)
Image

Akkurat nå er det tåke her, og det yrer litt. Jeg gikk ut på terrassen og tok et par bilder rett ut i lufta. Har brukt N8 mobilkamera med blitz på alle bildene.
Image

Image
Tåken til høyre på det nederste bildet er rett og slett damp fra pusten min, men mange hadde nok tatt dette som åndelig aktivitet dersom bildet var tatt på et sted som var kjent for sånt...
galaxy skrev:Jeg tar det ikke for god fisk en forklaring på at nye kompaktkamera fanger opp støv og regndråper som ser ut som orb det fins verken teknisk belegg eller bevismateriale på at det er mulig ; det er kun en påstand for de som er skeptisk for at orbs fins ;)
Se bildene over...

Tror det bare handler om og ha trua på litt forskjellige ting jeg... Holder en knapp på at det ikke er støv du tok bilder av her, men det man kaller for orber, som er energikuler av ett eller annet ukjent lag. - eller - det er hva jeg sånn i bunn og grunn tror. Og det er ikke noe farlig ved disse energikulene, ingenting og være redd eller frykte. Det er mye vi ikke klarer og se med øynene for eksempel auraen vår. Men de har likevel klart og finne opp aurafotografering, eller og klare og få aura frem på en PC skjerm, ved at man enten er koblet til ledninger som sender signaler til PCen eller at man måler aktiviteten i en hånd på en metallings som sender signalene videre til et PC-program som kan oversette dette i farge, for eksempel. Det fins selvsagt ikke bevis for at noe av dette er riktig av det som kommer frem av farger, siden de færreste av oss klarer og se dette med øynene og samtykke i at det ble riktig avtrykk.

:)
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Lilja »

Du skal ha for ikke å gi deg, Galaxy ;)

Du har rett i at det er orber på bildet. Det er bare ikke snakk om energier, men støv!
Jeg er helt sikker! Jeg tok først to bilder uten en eneste orb på. Så redde jeg opp senga (kom plutelig på at man ikke viser fram soverommet sånn :oops: ) Etter at jeg hadde redd opp, noe som innebar å riste dynene skikkelig, tok jeg flere bilder. Det ble færre og færre orber utover i bildeserien, ettersom støvet la seg igjen...

Det handler ikke om å tro eller ikke tro. Det handler om å ta ting for hva de er.
Igjen; Søker man de naturlige forklaringene "mister" man en del paranormale opplevelser. Men de få man blir sittende igjen med er desto mer spennende.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Tyrell »

Ja det er nok det man tror det er som er mer spennende enn at det skulle vise seg å ha en naturlig forklaring,noen tror det er energikuler mens andre igjen tror det er engler,spøkelser, det er bare å velge hva man selv vil tro på! :D

Hvorfor tar enkelte det store spranget med å forklare at dette er en eller annen form for energi fra en paranormal virkelighet? :roll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Orb_(optics)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Kan dette være en Orb

Innlegg av galaxy - sluttet »

Tyrell skrev:Ja det er nok det man tror det er som er mer spennende enn at det skulle vise seg å ha en naturlig forklaring,noen tror det er energikuler mens andre igjen tror det er engler,spøkelser, det er bare å velge hva man selv vil tro på! :D

Hvorfor tar enkelte det store spranget med å forklare at dette er en eller annen form for energi fra en paranormal virkelighet? :roll:

http://en.wikipedia.org/wiki/Orb_(optics)
Nå var et ikke snakk om at enten er orb KUN støvkorn/regndråper /annet optisk fenomen Eller udefinerbart energipartikkel men faktisk kan være både og. .. Om du leser lenger opp så har både Lilja og Kiara og jeg sett orbs med egne øyne som runde kuler som flyr avsted. Selv om ikke absolutt alle bilder er orbs som i energipartikkel.

En gang tok jeg et bilde ute i kulda i vinterlandskap av horisont i skumring... og det var proppfullt av grå sirkler på disse bildene jeg tok og etter en stund ble bildene normale igjen. Skjønte ikke noe av dette først, men dagen etter da jeg igjen gikk tur og jeg stoppet for og ta bilde og dette skjedde igjen, daaa koblet jeg; frostrøyk ! Jeg hadde gått fort og det var isende kulde før jeg plutselig stoppet og tok bilder. Og resultatet av frostrøyk foran linsa var et grått lag av runde sirkler. Så jeg sier ikke at det ikke går at at det har en naturlig forklaring.

:)
Antall ord: 258

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links