Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderånd som følger tomt??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
babyface
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 21 Mar 2007 16:08
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

ånd som følger tomt??

Innlegg av babyface »

Vil bare fortelle en sann historie fra min virkelighet :)

Foe 12 år siden ble tomten ved siden av min mors beste venninne lagt ut for salg... og vi bestemte oss for å kjøpe denne og bygge hus (mye på grunn av at jeg har vært plaget av ånder i vårt gamle hus, og mor var nesten værre enn meg... ble dyttet osv).

Den første uka vi bodde i det nye huset, våknet jeg hver natt av at noen trampet i trappen (alle soverommene var i øverste etasje, men kjøkken, stue osv var i hoved etasjen...). Tenkte først ikke noe over det og la meg til å sove igjen... både mor og far var strooor røykere på den tiden og stod opp på natten for å røyke... den 7. natta, ble jeg driiit irritert... jeg stod opp og reiv opp døren til soverommet mitt, to sekund etter dro mamma opp sin dør, som var vis a vis min... og begge ropte... slutt å tramp slik i trappa!! Det var siste gang noen vekte oss med tramping i trappene... men ting ble værre. Lillebror fikk ikke sove på sitt soverom fordi noen "så på han", så pappa flyttet senga over til mitt soverom... ting ble plutselig borte... ikke bare husnøkler, men skolebøker, CDer osv, som dukka opp igjen dager, uker eller måneder senere... jeg var 12 og bror 7.
Jeg begynte å se en mann nede i stua ikke lenge etter alle disse opplevelsene... vi har en L stue og ved vinkelen er pipa... der stod det en høy (nesten 2 meter) mann, med støvler, regnklær og en slik sydvest hatt... alt var helt tydelig, men ikke fjeset.. han stod på en måte å spionerte på oss og gjemte seg halvveis bakom pipa.. jeg turte ikke være hjemme alene og var med venninner hjem fra skolen eller besøkte slekt... til slutt sa jeg fra til mamma som ble helt blek... ho hadde ikke sett noe til denne mannen, men naboen (bestevenninnen til mamma) beskrev akkurat en slik mann som meg, som kon gående rett gjennom veggen og inn på hennes stue... jeg ble selvfølgelig dratt bort til denne venninna og måtte pent forklare det jeg påstod jeg såg. Venninnen som hadde opplevd samme mannen i sitt hus fikk en klarsynt til å komme for å rense huset... og hun kunne fortelle at en gang var det en stor gård på begge tomtene, og at mannen som drev gården ikke viste at han var gått bort gikk igjen hos oss begge. Mannen var sint fordi han forstod ikke hvorfor vi var kommet og trodde vi eide plassen... etter damen renset huset til naboen, så forsvant mannen... ikke bare borte hos naboen, men i begge husa, selv om den klarsynte ikke var inne hos oss... litt skummelt... men vet aldri hva man får med på kjøpet, hehe

noen som har lignende opplevelser?? :)
Antall ord: 503
leve leve leve........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: ånd som følger tomt??

Innlegg av Ankh »

Har ikke opplevd slike ting selv, men sakene du beskriver er det familiemedlemmer og venner som har opplevd nok av.
Opplevelsene dems er vel en av grunnene til min interresse for emnet.
Er vel liten trøst for deg, men opplevelsene er vel klassikere i hjemsøkingssaker.
Såvidt jeg skjønner så dreier dette seg om spøkelse av klasse 3, såkaldte Free Roaming Entities.

http://www.thingsthatgobumpinthenight.c ... ation.html

Sitat:
3) Free Roaming Entities: Just as the name suggests, these are spirits who are not bound to one location (but are bound to this earth). They are able to interact with the living. These ones are the reason that many ghost hunters state aloud that no spirits are allowed to follow them home (because these ones can...)

Hvis du vil ha en husrens, så er det sikkert noen på forumet som kan hjelpe til med det.
Fremmede spøkelser er sjelden populære å ha tuslende rundt...
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: ånd som følger tomt??

Innlegg av Kiara »

Hei :mozilla_smile: Takk for du deler med oss! Spennende det du forteller.. Og så bra dere fikk ro og fred etter den klarsynte hadde vært der. :mozilla_smile:

Tror også vi har noe i huset vårt. Men de går ganske stillt i dørene.. og har en følelsen av å bli passet på,,, så vi føler oss helt trygg her! Men skulle gjerne funnet ut hva eller hvem det er... :)
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

Re: ånd som følger tomt??

Innlegg av Ankh »

Får spørre noen på forumet om de kan komme og sjekke.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: ånd som følger tomt??

Innlegg av Kiara »

Ja, jeg får se etterhvert om det er noen med slike evner som bor ikke så alt for langt unna meg! Er det noen som kan sånnt.. og bor i nordland, så gjerne send meg en pm. Så kan vi prates mere! :)
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !