Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDrammens området

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
SpUrS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Des 2005 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mjøndalen

Drammens området

Innlegg av SpUrS »

Noen som veit om noen steder det "spøker" i nærheten av drammen? Veit om Lier, men evt andre steder
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Du har jo Fossesholm i Vestfossen, den gamle herregården. Når de rike godseieren bodde der, jobbet det også ei eldre dame der som de kalte Halte-Maja. (Jeg tror det hvertfall det var det hun het. Tilnavnet fikk hun såklart fordi hun halta. En dag ble hun såpass lei av livet at hun klatret opp i klokketårnet og kasta seg utfor. Det sies at på kalde vinterkvelder kan man fortsatt høre at hun halter rundt i gangene...
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SpUrS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Des 2005 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mjøndalen

Innlegg av SpUrS »

hrun33 skrev:Du har jo Fossesholm i Vestfossen, den gamle herregården. Når de rike godseieren bodde der, jobbet det også ei eldre dame der som de kalte Halte-Maja. (Jeg tror det hvertfall det var det hun het. Tilnavnet fikk hun såklart fordi hun halta. En dag ble hun såpass lei av livet at hun klatret opp i klokketårnet og kasta seg utfor. Det sies at på kalde vinterkvelder kan man fortsatt høre at hun halter rundt i gangene...

Såpass :mozilla_surprised: kaldt i kveld :mozilla_tongue: Men kommer vel ikke akkurat inn der
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 24 Aug 2005 21:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Dårlig med det... Kul historie hvertfall...
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SpUrS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Des 2005 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mjøndalen

Innlegg av SpUrS »

Hørt no rykter om solberg spinneri å.. men trur kanskje det bare er kødd
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

SpUrS skrev:Hørt no rykter om solberg spinneri å.. men trur kanskje det bare er kødd
Nei, der spøker det faktisk. Har faktisk historier derifra fra folk som ikke tror på ånder eller spøkelser.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SpUrS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Des 2005 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mjøndalen

Innlegg av SpUrS »

>wiz skrev:
SpUrS skrev:Hørt no rykter om solberg spinneri å.. men trur kanskje det bare er kødd
Nei, der spøker det faktisk. Har faktisk historier derifra fra folk som ikke tror på ånder eller spøkelser.
Å fortell.. har ikke hørt noen mer enn at det sies å spøke der
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Fottrinn innenfra på natten da det var tomt. Dette er sikkert 30 år siden nå. Personen jobbet som vakt der oppe på natten. Hadde bikkje med seg oggså som han sendte inn. Det var ingen der, men begge hørte at det gikk inne på loftet.

Jeg var der i fjor vinter. Men bare på utsiden. Det er aktivitet der, men ikke sånn grise mye. Helt vanlig for å si det sånn. Jeg så ingenting dessverre. Kjente det bare.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SpUrS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 07 Des 2005 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mjøndalen

Innlegg av SpUrS »

>wiz skrev:Fottrinn innenfra på natten da det var tomt. Dette er sikkert 30 år siden nå. Personen jobbet som vakt der oppe på natten. Hadde bikkje med seg oggså som han sendte inn. Det var ingen der, men begge hørte at det gikk inne på loftet.

Jeg var der i fjor vinter. Men bare på utsiden. Det er aktivitet der, men ikke sånn grise mye. Helt vanlig for å si det sånn. Jeg så ingenting dessverre. Kjente det bare.
Okay :mozilla_wink:
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Jeg var på Fossesholm midt på nattet for rundt et år sia, og tok en masse bilder. Bildene bar preg av mange orb'er. Også i bevegelse. Jeg skulle gjerne lagt inn bildene, men de lå på en harddisk som takka for seg. Har nå en ny en...Selvfølgelig er det ikke noe i veien for å ta nye...Og prøve å få noen EVP'er derfra...
Antall ord: 67
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annatherese
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 09 Okt 2005 22:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: porsgrunn

Innlegg av annatherese »

hvordan gikk det med evp'en?
Antall ord: 6
Root: under-active (0%)
Sacral: over-active (69%)
Navel: under-active (13%)
Heart: open (25%)
Throat: over-active (69%)
Third Eye: open (19%)
Crown: under-active (6%)

-Therese-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Har nettopp fått diktafonen. Klar til å testes ut, men jeg trenger en overgang til ekstern mikrofon. Vanlig plugg er for stor.. At ikke folk klarer å lage standard ](*,)
Nå ja. Egenstøyen er utrolig høy, grunnet mekanikken, så opptaka er ubruklige. Kan fjernes med PC'en, men trenger fortsatt overgang til å kople til PC'en andre veien.. :mozilla_cry:
Antall ord: 58
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Da har jeg vært der og fått filma litt med ett nattkamera. Sender en link med et klipp fra filmen. Legg merke til det "sommerfugl"-aktige lyset på venstre side av skjermen. Den kommer ovenfra, flagrer litt, og forsvinner. Ja, det kan nok bare være refleksjoner fra IR-lyset, men legg samtidig merke til selve bevegelsen i bildet. Jeg får det ikke til å stemme. Synspunkt mottas med takk! Fikk også kraftige utslag fra EM-måleren derfra.
http://kenta.servehttp.com/div/fossesholm.wmv
Antall ord: 88
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rkotuff
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 47
Startet: 04 Des 2005 18:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

fossesholm

Innlegg av rkotuff »

her er noen hjemsøkte steder i drammensområdet: vi har lier nedlagte i lier, dikemark i asker, solberg spinneri i solbergelva, loftet i mjøndalen, ett sånn bygg ved brua i mjøndalen (husker ikke hva dte het) men man skal høre stemmer i tlf'en sin om man går forbi og prater i telefonen, fossesholm i vestfossen, petraborg i vestfossen, en sånn hjemsøkt landsby fra 1300' tallet langt oppi skauen mellom bingen og lampeland, blestølen på blefjell, gamle banken bingo i hokksund, portåsen i mjøndalen, hmmm ja de var de jeg kom på i farta.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Egon Spengler
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 24 Jan 2006 06:28
18
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Egon Spengler »

Et par til: Austad Gård og Gulskogen gård. I Hokksund (på vei fra Drammen mot Kongsberg) har vi også Hoensvannet.
Antall ord: 22
Quantumphysics holds the key to the truth.
NGH http://www.ghosthunters.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links