Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Dave100 »

Har vært en del inne her og sett på tråder i noen måneder, men ble først medlem nå, og jeg må si at det er mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?

Folk har sett spøkelser, gjenferd, onde ånder. Sikker på at det ikke bare er innbilning?
For eksempel når jeg går gjennom skogen på vei hjem fra jobb, så hører jeg lyder og jeg ser skygger, skal jeg anta at dette er spøkelser? Nei det skal jeg ikke.
Det er som regel bare overnervøse mennesker som kommer med dette tullet.. Og ja jeg tror det finnes noe mer mellom himmel og jord men ikke døde sjeler som vandrer rundt og skremmer oss.
Folk har sett det merkeligste ting på natta, de har sett romvesener, spøkelser. jeg har et ord søvnparalyse. Du drømmer mens du er våken derfor kan du se andre skikkelser og tro det er ekte.

Jeg lurer også på en ting til, hvorfor er det slik at folk er så imot kristendommen her inne og dens lære? Nevner man ordet kristen her inne blir man flådd.. Demoner finnes ikke! sier dere.. vi tror heller at bestemora mi gjensøker meg og har noe uoppgjordt med meg.. hun kan ikke nå den andre siden uten og si unnskyld.
Ja det er jo veldig sannsynlig, mye mer sannsynlig at det finnes demoner?

Den eneste grunnen til at vi ikke har kontakt med demoner/onde ånder er fordi Gud ikke tillater det. Men folk som søker etter demoner vil møte dem sånn er det. Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.
Demoner er manipulerende, det eneste jeg kan komme på er å rope til Jesus hvis du har problemer med slike ting.
Antall ord: 327

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 14 Okt 2008 14:46
15
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Redfalk »

Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.




plaga deg en stund ser jeg. Sukk....vel....Velkommen hit da...And let the religion discussions begin......amen
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Innlegg av Dave100 »

klafdeR skrev:Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.




plaga deg en stund ser jeg. Sukk....vel....Velkommen hit da...And let the religion discussions begin......amen
Det er dette jeg mener!.. har aldri vært i kontakt med demoner men vet om folk som har det takk og lov for Jesus:)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Ta å utforsk litt "Ut av kroppen opplevelser (UKO)". Studer litt av forskeren "Thomas Cambell" Som har gjort empiri på Ut av kroppen opplevelser. Igjennom forsøk i en 12 års periode. Hvor han, en annen og en kontrollører gjorde en rekke forsøk i lydtette rom, hvor hver av de skulle beskrive hva de opplevde i UKO. Uten at de to kunne vite om hva den andre gjorde, beskrev de ting til kontrolløren som tydet på at de 2, uavhenging av hverandre/ og skillt, kunne beskrive det samme 2landskapet" i denne tilstanden.

Kanskje ikke akkrat "spøkelser". Men Toucher kanskje innom området, om at bevisstheten kan være uten for vår fysiske kropp.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Du snakker som du har vett til.

Du kan ikke bedømme en annens opplevelse ut i fra deg selv. De fleste som virkelig har opplevelser som ikke kan forklares, forteller sjelden om det, fordi det finnes sånne som deg som dømmer dem som
mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?

Om du ikke har forstått, så er dette et forum som man kan fortelle slike ting, uten å bli overkjørt eller fordummet. Det finnes også mange skeptikere her, som har påstått mye av det samme som du gjør. Men det er flere som bemøter dem.
Er du overbevist at det ikke finnes noe paranormalt, at alt folk forteller ikke er noe annet, enn det du opplever som din egen fantasi. Så er kanskje ikke dette et forum for deg.

En sak, er å diskutere saklig, eksistensen. Men selv om flere prøver seg på det, så ser jeg ofte at man behandler den som har opplevelsen med en stor grad av manglende respekt og medfølelse.
Det er sant at man kan fantiserer, forestille seg og innbilde seg ting. Men man kan også snu det på hodet.
Det er kanskje en innbildning å ikke se spøkelser eller oppfatte deres nærvær. En innbildning og illusjon at det ikke eksisterer noe mer enn det vi i dag kan vitenskapelig bevise.

Og kalle alle som forteller om nærvær, bilder og opplevelser som overnervøse, er også en temmelig snever og fordømmende holdning. Og det stemmer ikke på spesielt mange. Og det er ikke alltid at folk kjenner det som skremmende heller. Når de møter, opplever og ser avdøde nære familie eller et nærvær.

Vel, inneholder ideen om spøkelser en overbevisning om at vi ikke opphører å eksistere, når vi dør. Og den er kanskje ikke alle her enig i. Men å "drite" ut andre, som ikke er enig med deg selv angående dette, i et paranormalt forum, forteller mer om deg, enn noen andre.

Når det gjelder kristendommen, kan jeg godt ta den på min kappe også. Det er på grunn av egne dyrekjøpte erfaringer, Kunnskap og kjennskap til denne religionen. Men også på grunn av visse, som til tider ønsker å bruke dette forumet til å forkynne sin tro. Enten det gjelder abort, politikk eller selve kristendommen. Alle får mene sitt her. Men når argumentene er rene bibelsitater, så blir det egentlig for dumt. Når mesteparten her ikke tror at denne boken er Guds eget inspirerte ord. Men bare en bok, et lite utvalg av mange skrifter som har funnets i den jødiske sivilisasjonen.

At mange ikke vil være med på den dualistiske og kristendommens definering av engler og demoner. Og ikke tror på dens forklaring av disse fenomen. Men heller respekterer og stoler på en persons opplevelse og erfaring av noe, enn å tre en religions forklaring over det.

Jeg forstår du er en en sånn frelst kristen. Ta en liten titt på det jeg skrev på tråden om den rette tro. Om du er her, for å forkynne din frelse. Tre din religion ned over hode på andre, sitere bibelverser, som om det skulle være den eneste rette sannheten. Sa har du kommet til feil sted.
Om du derimot kan møte andre, med litt mer respekt, som et medmenneske. En medskapning, med en anelse av den nestekjærligheten som kristendommen taler så varmt om. Så har verken jeg eller andre noe imot deg, som person. Men du vil få svar på tiltale. Om du setter igang, som visse andre. Paranormal er ikke et sted å utføre misjonsbefalingen på. De færreste her, er frelst, og de færreste her er overhode interessert i å bli det. Og så får din gud, Jesus, heller sende oss til helvete.
Antall ord: 653
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Innlegg av Dave100 »

Shania skrev:Du snakker som du har vett til.

Du kan ikke bedømme en annens opplevelse ut i fra deg selv. De fleste som virkelig har opplevelser som ikke kan forklares, forteller sjelden om det, fordi det finnes sånne som deg som dømmer dem som
mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?

Om du ikke har forstått, så er dette et forum som man kan fortelle slike ting, uten å bli overkjørt eller fordummet. Det finnes også mange skeptikere her, som har påstått mye av det samme som du gjør. Men det er flere som bemøter dem.
Er du overbevist at det ikke finnes noe paranormalt, at alt folk forteller ikke er noe annet, enn det du opplever som din egen fantasi. Så er kanskje ikke dette et forum for deg.

En sak, er å diskutere saklig, eksistensen. Men selv om flere prøver seg på det, så ser jeg ofte at man behandler den som har opplevelsen med en stor grad av manglende respekt og medfølelse.
Det er sant at man kan fantiserer, forestille seg og innbilde seg ting. Men man kan også snu det på hodet.
Det er kanskje en innbildning å ikke se spøkelser eller oppfatte deres nærvær. En innbildning og illusjon at det ikke eksisterer noe mer enn det vi i dag kan vitenskapelig bevise.

Og kalle alle som forteller om nærvær, bilder og opplevelser som overnervøse, er også en temmelig snever og fordømmende holdning. Og det stemmer ikke på spesielt mange. Og det er ikke alltid at folk kjenner det som skremmende heller. Når de møter, opplever og ser avdøde nære familie eller et nærvær.

Vel, inneholder ideen om spøkelser en overbevisning om at vi ikke opphører å eksistere, når vi dør. Og den er kanskje ikke alle her enig i. Men å "drite" ut andre, som ikke er enig med deg selv angående dette, i et paranormalt forum, forteller mer om deg, enn noen andre.

Når det gjelder kristendommen, kan jeg godt ta den på min kappe også. Det er på grunn av egne dyrekjøpte erfaringer, Kunnskap og kjennskap til denne religionen. Men også på grunn av visse, som til tider ønsker å bruke dette forumet til å forkynne sin tro. Enten det gjelder abort, politikk eller selve kristendommen. Alle får mene sitt her. Men når argumentene er rene bibelsitater, så blir det egentlig for dumt. Når mesteparten her ikke tror at denne boken er Guds eget inspirerte ord. Men bare en bok, et lite utvalg av mange skrifter som har funnets i den jødiske sivilisasjonen.

At mange ikke vil være med på den dualistiske og kristendommens definering av engler og demoner. Og ikke tror på dens forklaring av disse fenomen. Men heller respekterer og stoler på en persons opplevelse og erfaring av noe, enn å tre en religions forklaring over det.

Jeg forstår du er en en sånn frelst kristen. Ta en liten titt på det jeg skrev på tråden om den rette tro. Om du er her, for å forkynne din frelse. Tre din religion ned over hode på andre, sitere bibelverser, som om det skulle være den eneste rette sannheten. Sa har du kommet til feil sted.
Om du derimot kan møte andre, med litt mer respekt, som et medmenneske. En medskapning, med en anelse av den nestekjærligheten som kristendommen taler så varmt om. Så har verken jeg eller andre noe imot deg, som person. Men du vil få svar på tiltale. Om du setter igang, som visse andre. Paranormal er ikke et sted å utføre misjonsbefalingen på. De færreste her, er frelst, og de færreste her er overhode interessert i å bli det. Og så får din gud, Jesus, heller sende oss til helvete.
Takk for at du er seriøs.
Jeg er på ingen måte her for å misjonere. Og jeg kan godt forstå at folk blir lei av å høre om ditt og datt om Bibelen når man selv ikke tror. Men SELV tror jeg på det som står i bibelen, for meg virker alt logisk, og jeg tror heller på Guds ord enn en eller annen her på forumet.
Antall ord: 725

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ingen som tvinger deg til å være her heller da.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Innlegg av Dave100 »

Sol@ngelica skrev:Ingen som tvinger deg til å være her heller da.
Ingen som tvinger deg til å kommentere heller.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jo, når du kommer inn på et paranormalt forum og preiker om guden din så reagerer jeg, er lettere for meg å kommentere her enn å gå inn på et kristent forum registrere meg der og si at alt dere tror på der inne bare er tull, noe det jo er.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Innlegg av Dave100 »

Sol@ngelica skrev:Jo, når du kommer inn på et paranormalt forum og preiker om guden din så reagerer jeg, er lettere for meg å kommentere her enn å gå inn på et kristent forum registrere meg der og si at alt dere tror på der inne bare er tull, noe det jo er.
Jeg kan prate om hva jeg måtte ønske. Du tror kanskje at jeg tar meg nær av det du sier? Faktisk ikke, og jeg begynner også nå å skjønne hvorfor folk her inne blir oppsøkt av underlige ting, for hvis de alle er like syke i hue som deg da er det ikke rart de prøver seg.

Og jeg vil gjerne også vite hva som er tull:)? For det virker mye mer logisk en at bestemor kommer på nattbesøk:)
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 14 Okt 2008 14:46
15
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Redfalk »

Dave100 skrev:
Sol@ngelica skrev:Jo, når du kommer inn på et paranormalt forum og preiker om guden din så reagerer jeg, er lettere for meg å kommentere her enn å gå inn på et kristent forum registrere meg der og si at alt dere tror på der inne bare er tull, noe det jo er.
Jeg kan prate om hva jeg måtte ønske. Du tror kanskje at jeg tar meg nær av det du sier? Faktisk ikke, og jeg begynner også nå å skjønne hvorfor folk her inne blir oppsøkt av underlige ting, for hvis de alle er like syke i hue som deg da er det ikke rart de prøver seg.

Og jeg vil gjerne også vite hva som er tull:)? For det virker mye mer logisk en at bestemor kommer på nattbesøk:)
får lemus i øyet av sånne som deg Dave100
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1712
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Ah, det er alltid herlig og oppløftende med en ignorant liten nyfrelst en. Jeg synes spesielt det er artig hvordan han setter seg selv og alle verdens kristne i samme bås: offerbåsen. Stakkars alle kristne her på forumet, de blir jo kjeppjagd bare de åpner munnen!

Vel, det er jo bare rein løgn. Det som derimot blir tatt negativt i mot, er dem som dytter religionen sin langt inn i gapet på alle de møter. De som setter seg selv et par hakk høyere opp enn dem som ikke har funnet Jesus. De som stoler blindt på sin egen tolkning av en urgammel bok, og som har bestemt seg for at dette er det eneste riktige i verden. De som bruker religionen til å valse over alle andres meninger og overbevisninger, og som aldri er villige til å åpne bare litt for at andre kanskje kan ha gode tanker.

Sånne kristne er ikke populære. Slutt å sett deg selv i en offerrolle, du er nemlig ikke offeret her, du er overgriperen.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Den slags fordømmelse, forrakt og manglende medmenneskelig respekt, som du Dave viser, beviser igjen(ikke at jeg trenger det) hvor sjuk og umenneskelig den kristne troen kan være.

Der er en viss grense for hva vi finner oss i av en slik rett troen forrakt her inne, og man kan bli utestengt, så jeg vil råde deg til å vise lite mer respekt for andre og ikke kalle alle for idioter eller syke i hue, bare fordi de ikke tror eller mener det samme som deg.
Antall ord: 88
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Hehe, detta blir like dumt som at jeg skulle gidde å gå på et Super-kristent forum og fortelle hvor feil alle tar :)

Blir kvalm av Kristen-propaganda gitt.. Hørt ALT det der før.
"Intet er nytt under solen", og det samme gjelder de Super-kristne..
Antall ord: 47
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 98
Startet: 26 Aug 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Finn.ghost »

Jeg for min del velger å tro på akkurat hva jeg ønsker å tro på, ingen kan nekte meg det!!

Og jeg blir veldig frustrert når enkelte MÅ OG SKAL spre sin egen propeganda for å bevisst gjøre hva som må gjøres for å ødlegge for de troende og spre frustrasjon rundt seg.
Antall ord: 52
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !