Zuckerberg: «Vi ble tvunget av Biden-administrasjonen til å fjerne covid-innlegg»

Søkemotoer kan se forumet, og tema, og kan lese innhold.
Det samme med gjester.
Send svar
Bruker avatar
Master SysAdmin
Verifisert
Site Admin
Site Admin
Medlem
Medlem
Innlegg: 60
Startet: Oktober 30, 2023, 5:41 pm
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 39 ganger
Kjønn:

Zuckerberg: «Vi ble tvunget av Biden-administrasjonen til å fjerne covid-innlegg»

#105

Innlegg av Master SysAdmin »

Zuckerberg: «Vi ble tvunget av Biden-administrasjonen til å fjerne covid-innlegg»
Bilde
Kilde: https://steigan.no/2024/08/zuckerberg-vi-ble-tvunget-av-biden-adminstrasjonen-til-a-fjerne-covid-innlegg/

Meta-sjef Mark Zuckerberg innrømmet i et brev mandag at selskapet hans, Facebook, ble presset av Biden-Harris-administrasjonen til å sensurere amerikanere, spesielt angående COVID-19-innhold.

Zuckerberg innrømmet dette i et brev til lederen av justiskomitéen i Representantenes hus, Jim Jordan, R-Ohio, mer enn et år etter å ha gitt komiteen tusenvis av dokumenter som en del av etterforskningen av innholdsmoderering på nettplattformer.

Sammen med dokumenter, sa Meta-sjefen, har selskapet satt av et dusin ansatte som skal være tilgjengelige for transkriberte intervjuer, noe som understreker Metas samarbeid med etterforskningen.

Han fortalte Jordan at i 2021 presset «høyre tjenestemenn» fra Biden-administrasjonen og Det hvite hus «gjentatte ganger teamene våre i flere måneder for å sensurere COVID-19-innhold, inkludert humor og satire».

Da Facebook ikke var enig i sensuren, sa Zuckerberg, uttrykte Biden-administrasjonen mye frustrasjon.

«Til syvende og sist var det vår beslutning om vi skulle fjerne innholdet eller ikke, og vi eier beslutningene våre, inkludert COVID-19-relaterte endringer vi gjorde i håndhevelsen vår i kjølvannet av dette presset». skrev Zuckerberg. «Jeg mener regjeringspresset var feil, og jeg beklager at vi ikke var mer frittalende om det».

Han forsikret om at Meta ville motstå lignende press i framtida, og hevdet: «Jeg føler sterkt at vi ikke bør kompromittere innholdsstandardene våre for press fra noen administrasjon i begge retninger – og vi er klare til å stå imot hvis noe slikt skjer igjen».

Kilde: https://steigan.no/2024/08/zuckerberg-vi-ble-tvunget-av-biden-adminstrasjonen-til-a-fjerne-covid-innlegg/
Send svar
  • Lignende emner
    Svar
    Visninger
    Siste innlegg